ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

לפיד ל'בחדרי': "יש החלטה להסתיר מהציבור" • צפו

יאיר לפיד נשאל על ידי כתב 'בחדרי', מהי תגובתו לפרסום אתמול ב'ישראל היום' על הקמת וועדה שתגבש את חוק הגיוס • צפו בתשובתו המלאה

לפיד אתמול. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד אתמול. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יו"ר 'יש עתיד' חה"כ יאיר לפיד, מגיב לפרסום על ההתקדמות בחוק הגיוס שצפוי לעלות לפורום מצומצם של ראשי המפלגות החרדיות והשרים יריב לוין ואביגדור ליברמן לפני גיבוש ההצעה הסופית.

בפתח ישיבת הסיעה אתמול (שני) נשאל חה"כ לפיד ע"י כתב 'בחדרי חרדים', כיצד הוא צפוי להתנגד לחוק שיגובש על ידי צה"ל ומשרד הביטחון. והשיב: "מה שפורסם הבוקר הוא שיש החלטה להסתיר מהציבור, כולל מהכנסת, את מתווה חוק הגיוס כפי שמגבשים אותו במשרד הביטחון ולהביא אותו ישירות לועדת השרים שנשלטת בידי העסקנים החרדים".



לפיד פנה בדבריו לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר, "אם שר הביטחון ליברמן אכן רוצה לעמוד במילתו, קודם כל שיפרסם את מתווה חוק הגיוס של משרד הביטחון וצה"ל. אם מילה זה מילה - אז המילה אומרת שיפרסם את החלטת משרד הביטחון ויעמוד מאחוריו או שיעזוב את הממשלה".

כזכור, הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי כבר בשבוע הקרוב תסיים הועדה המיוחדת את עבודתה בעניין חוק הגיוס ותגיש את המסקנות שלה לשר הביטחון, שיעביר את הדו"ח לראש הממשלה.

ראש הממשלה יגבש את דעתו ומי שיפעלו על ניסוחו הם ועדה מצומצמת וחשאית, בה יטלו חלק השר יריב לוין מטעמו של נתניהו, השר אביגדור ליברמן וראשי המפלגות החרדיות דרעי, ליצמן וגפני יחד עם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, אשר ידונו בהצעת החוק ויגבשו נוסח.

בסיום הדיונים יחזור הדו"ח עם הערות הועדה המצומצת למשרד הביטחון ויגובש לכדי הצעת חוק ממשלתית, שתעלה בקרוב להצבעה בקריאה ראשונה במטרה לחוקק את החוק עד לסיום מושב הקיץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בנוסח שיגובש סוכם כי לא יופעלו סנקציות פליליות וכלל לא יגבשו מכסות אלא יעדים, שבמקרה ולא יעמדו בהם תופעלנה סנקציות כלכליות זעירות.

נציין כי חוק הגיוס מהווה כיום מוקש עיקרי לשלמות הקואליציה, והוא החוק הנפיץ כרגע שעלול להוביל את הממשלה לבחירות, אך במקרה והוועדה תצלח בשלום את גיבוש החוק, הממשלה תחזיק מעמד עד לסיום הקדנציה או עד למשבר הבא.
יאיר לפיד חוק הגיוס חרדים יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד