י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לוי מגיב: "הדם עולה לי לראש" • הרב בלוי: "תמנון המתעב חרדים"

שעות לאחר שעלה ברשת קמפיין נגדו מצידם של אנשי תקשורת חרדים, אמנון לוי בוחר שלא לשתוק ומציג את גרסתו ל'בחדרי': "נדהמתי מעוצמת השנאה אצל עמיתיי החרדים" • הרב מוטקה בלוי יורה אש: "כל הציבור החרדי בז לאיש השקרן והמחוצף הזה"

בלוי ולוי. צילום: קובי הר צבי // משה שי, פלאש 90
בלוי ולוי. צילום: קובי הר צבי // משה שי, פלאש 90

 


לאחר הסערה אמש ברשתות החברתיות והמחאה שהורמה ביוזמת עיתונאים חרדים נגדו, העיתונאי אמנון לוי שירטט מאמר ארוך ל'בחדרי חרדים' ומנסה להסביר את מלאכתו ואיך הרגיש כשנחשף לחרם נגדו.

"לפני כמה חודשים פניתי למוטקה בלוי שיתראיין לתוכנית על דת הצניעות. מוטקה נחשב עד אז לאחד מידידי המערכת, הוא התראיין בעבר לתוכנית, ואחרי הראיון האחרון שלו איתי על הקולנוע החרדי הוא אפילו עלה לרדיו חרדי ושיבח אותי שם על הגינותי בעריכה. הפעם מוטקה סרב. הופתעתי. ואז סיפר לי העורך שלי שמוטקה מן הסתם כועס עלינו כי ראיינו אותו לסדרה החרדיות ולא שידרנו את הראיון". כותב לוי במאמרו ל'בחדרי חרדים'.

"ניסיתי לרצות את מוטקה. היה חשוב לי שיביע את עמדתו בעניין שהוא מבין בו כמו נושא הצניעות. מוטקה לא התרצה. הוא סרב להתראיין אבל לא רצה לוותר על הפרסום. הוא אמר לי שבאותו שבוע הוא עומד להרצות במקום מסוים, והציע שאבוא לשם ואצלם אותו בהרצאתו. ויתרתי. מוטקה הפך לצערי לאויב". מציין לוי בפנינו.

אמנון ממשיך במאמר ל'בחדרי חרדים' ומספק את הצד שלו: "אני מספר את זה כדי להראות שיש הרבה אינטרסים זרים במתקפת העיתונאים עלי. אחד לא רואיין, שני ביקש לעבוד אצלי, דווקא הסכמתי אבל הצעתי לו תפקיד זוטר והוא חשב שמגיע לו יותר, שלישי התראיין, קיווה לראות את עצמו במרכז הסיפור, וגילה לצערו שהוא רק הקצה".

"אני מודה המתקפה עלי הפתיעה אותי והעליבה אותי", מגלה לוי ומבהיר; "אני ממש לא חושש שלא יהיו לי מרואיינים. יהיו. כבר יש בקנה כמה כתבות מלאות מרואיינים. רק שאני חושב שזה לא הוגן. 34 שנים אני מסקר את החברה החרדית וברוב המאבקים הגדולים עמדתי לצידה. כתבתי מאמרים נגד המתקפה על החרדים בעניין הגיוס לצה"ל ואפילו צילמתי סרט גדול שאמר לחילונים, רדו מהחרדים, תניחו להם, תכירו במיוחדות של אדם חרדי שלא יכול לשרת בצבא".

הוא ממשיך ומונה; "התראיינתי בימי הזיכרון לחללי צה"ל והסברתי ברדיו את העמדה החרדית בעניין הצפירה, ורק לאחרונה ניהלתי וויכוחים רבים בפייסבוק בעד מסלול לימוד חרדי במכללות, גם אם הדבר כרוך במחיצה בין נשים וגברים בלימודים. ויש עוד המון נושאים. בהם עמדתי לצד הציבור הזה שאני מכבד אותו, מעריך, ולמה להכחיש? גם אוהב אנשים רבים מאד בתוכו שאני מחשיב לחברים טובים שלי".

וכעת הוא מפרק את הנושאים שהביאו להתססה החרדית נגדו ומסביר; "אבל מתחתי גם ביקורת. לעיתים אפילו חריפה. כשאני פוגש אדם צעיר שפגעו בו באופן חמור בגלל טלפון נייד, הדם עולה לי לראש. כשאני רואה נכה בכיסא גלגלים ששבר את הביטוח הסיעודי שלו כדי לקנות לבתו חתן ליטאי מהודר, אני מתמלא זעם. והבעתי את הכעס הזה בכתבות שלי. היה שם כעס, אבל אף פעם לא שנאה. פצעי אוהב היו אלו לדעתי".

"אצלי לא הייתה שנאה", מבהיר לוי במאמר שכתב, "אצל אלו שתקפו אותי אתמול הייתה גם הייתה", הוא אומר; "נדהמתי מעוצמת השנאה אצל עמיתיי מהעיתונות החרדית שקראו להחרים אותי, ולא בחלו בשלל כינויים מעליבים כדי לגנות אותי. לא אכחיש שזה פגע. אבל אני לא ילד וכשאני נתקל במצב כזה אני מנסה להבין אותו".

"ולכן אני בוחר לסיים בהצעה לכם עמיתי העיתונאים החרדים: בואו ניפגש. נשב ונדבר. תעלו את הביקורת נגדי, אני אענה, אולי נצליח להבין אחד את השני, ואם לא, לפחות ניסינו. מוכן לפגוש אתכם יחד או לחוד, איך שתרצו. כולכם יודעים את הטלפון שלי. אני מחכה".

 

נשקלת האפשרות להגיש תביעת דיבה נגד אדון לוי
בעקבות הזכרתו שמו בתגובתו של אמנון לוי, פנינו לאיש החינוך הרב מרדכי בלוי לבקשת תגובה, וזו תגובתו; "התמנון המתעב חרדים ממשיך במסכת השקרים. אדון לוי מנסה כמה חודשים בתחנונים שאני יעלה אצלו בתכנית על הילדים החרדים שלח את כל המפיקים בעצמו התקשר כמה פעמים והתחנן". אומר בלוי ל'בחדרי חרדים'.

"רק לאחרונה שלח אליי את יהודה שלזינגר (כתב ישראל היום לענייני חרדים. א. מ.) בניסיון נוסף כמו"כ פנה למחנכים אנשי ציבור וכולם גרשו אותו בבושת פנים. הוסבר לו שהוא מוציא דיבת המגזר החרדי רעה פעם אחר פעם בצורה מבזה ומרושעת", טוען הרב בלוי ומבהיר כי "ע"כ לא אתראיין אצלו וגם אציע לכל החרדים לא לתת לו גושפנקה".

הוא מספר; "לפני שנים היה אצלי במשרד לאיזה ראיון למרות ההבטחות גם שם ביזה את הציבור החרדי. ראה כי כלתה איליו הרעה החל להפיץ שקרים. איך אומר ח"כ גפני 'אנו חרדים אך לא מטומטמים'".

בלוי מציין כי "בשיחה עם עו"ד הערב נשקלת האפשרות להגיש תביעת דיבה נגד אדון לוי וכל מדיה שתפרסם את השקרים ללא קבלת תגובה כנדרש". לדבריו, "תמו הימים שמושיטים את הלחי השניה. כל הציבור החרדי בז לאיש השקרן והמחוצף הזה". דברי הרב מרדכי בלוי.

 

מחאה תחת ההשטאג - #פנים_מכוערות
כזכור, אמש (שני) דווח ב'בחדרי חרדים', כי קבוצת עיתונאים ואנשי תקשורת במגזר החרדי, יצאו למתקפה ברשת נגד שיתוף פעולה עם תוכניתו של אמנון לוי 'פנים אמיתיות' המשודרת ב'ערוץ עשר' .

קבוצת המוחים ההולכת וגדלה, צייצה בטוויטר תחת ההשטאג - #פנים_מכוערות: "עוצרים את המציצנות והשנאה, מגלים את הפנים האמיתיות. חרדי אמיתי לא משתף פעולה עם אמנון לוי".

היוזמה נולדה לאחר שהתברר שתחקירני התוכנית ניסו לשכנע שורה של אנשי תקשורת חרדים לשתף עימם פעולה בתוכנית נוספת הקשורה למגזר החרדי. לטענת של יוזמי המתקפה על לוי, התוכנית עוסקת באופן מוגזם ואובססיבי במגזר החרדי והמגזר אינו מוצג שם בהגינות.

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', תחקירני התוכנית פנו לשורה של אישים חרדים בקשר לתוכנית שהוצגה כביכול חיובית, הקשורה לבאבא סאלי אך הם סירבו לשתף עימה פעולה. בין המסרבים מוטקה בלוי, חיים ולדר ואיציק סודרי. כך גם סירב לתוכנית שר חרדי בכיר בעקבות המתקפה.

בין המצייצים, יצחק נחשוני, אבי מימרן, אברימי קרויזר, אברהם דוב גרינבוים, איציק סודרי, בצלאל קאהן, משה גלסנר, שלהבת חסדיאל, אריה ארליך, דוד עמר, רונן כץ, מני גירא-שוורץ, אליעזר שולמן, גואל ועקנין, אברהם גרינצייג, דוד חכם, אלי ביתאן ועוד.

אמנון לוי פנים מכוערות פנים אמיתיות חרם מוטקה בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד