י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצלחה לאנדרומדה בניסוי תרופה לסוכרת; כת"ב מזנקת ב-17%

החברה שנמצאת בשליטת כלל ביוטכנולוגיה וטבע דיווחה על עמידה ביעדים העיקריים בניסוי המכריע ב-DiaPep 277

  • כ"ה חשון התשע"ב
הצלחה לאנדרומדה בניסוי תרופה לסוכרת; כת"ב מזנקת ב-17%

חברת אנדרומדה שבבעלות כלל ביוטכנולוגיה (84%) וטבע (16%) דיווחה על הצלחה בניסוי בשלב השלישי והמכריע ב-DiaPep 277, לטיפול בסכרת מסוג 1.

אנדרומדה עמדה ביעד העיקרי של הניסוי - שיפור מובהק סטטיסטית ביכולת הלבלב
להפריש אינסולין בחולים שטופלו במשך שנה ב-DiaPep 277 בהשוואה למטופלים שהשתתפו בקבוצת הביקורת.

התרופה עמדה גם ביעד המשני של הניסוי, שהיה שיעור החולים שטופלו בתרופה ושמרו על איזון סוכרתי בתום טיפול של שנה, בהשוואה לשיעור החולים שהשתתפו בקבוצת הביקורת ושמרו על איזון סוכרתי.

מניתוח הנתונים ביחס ליעד המשני של הניסוי, עולה כי שיעור החולים ששמרו על איזון סוכרתי בסוף הניסוי גבוה באופן משמעותי ומובהק בקרב קבוצת הטיפול לעומת קבוצת הביקורת (45.3% לעומת 0.035 ,35.7%=p) לא נמצאו הבדלים משמעותיים במספר תופעות הלוואי בין קבוצת הטיפול לקבוצת הביקורת

הניסוי כלל 457 חולים בגילאי 16 עד 45 שאובחנו בסמוך לתחילת הטיפול כחולי סכרת מסוג 1, מחלה שתוקפת בעיקר צעירים ופוגעת בתאי הבטא בלבלב שאחראים על ייצור אינסולין, ההורמון שמווסת את רמת הסוכר בדם. אנדרומדה ממשיכה במקביל בניסוי המאמת שכולל 450 חולים ב-120 מרכזים רפואיים בארה"ב, באירופה ובדרום אמריקה.

אורי הרשקוביץ, ראש מחלקת מחקר בקרן ספרה גלובל הלת'קר, הגדיר את הניסוי כ"הצלחה מרשימה למדע הישראלי". הוא הזכיר שכלל ביוטכנולוגיה צפויה לקבל עבור העמידה באבן דרך זו 92 מיליון דולר ולהישאר עם החזקה של 50% בחברה הבת. הרשקוביץ העריך כי מכירותיה של התרופה יגיעו בשיא ל‑500 מיליון דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד