ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רק לנשים: הזמרת החרדית בקליפ חסידי

דבי שוורץ היא זמרת ויוצרת חרדית. לקראת סיבוב הופעות בקיץ הקרוב היא הוציאה קליפ פרומו מיוחד ומרשים. דבי היא חלק מתופעה של זמרות חרדיות ששרות לנשים ולא מפחדות ליצור אומנות מבלי לוותר על ההלכה

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



דבורה (דבי) שוורץ היא מורה לפיתוח קול ומדריכת בלט, היא אישה ואמא יוצרת, רקדנית וגם זמרת. לקראת הקיץ הקרוב החליטה שוורץ לצאת לסיבוב הופעות בין מחנות הקיץ - הקעמפים לבנות בארצות הברית. לרגל סיבוב ההופעות שלה היא הקליטה גרסה משלה לשיר 'מאך א ברכה' של הזמר החסידי שמילי אונגר וצילמה קליפ מיוחד בו היא מופיעה.

הקליפ, בהפקתה של חיהלה נויהוז, מציג את יכולותיה הווקאליות המרשימות של שוורץ כשהיא שרה את השיר שהפך ללהיט.

עד לתקופה האחרונה, נשים מוזיקליות ומוכשרות ידעו שאין להן דרך לפתח את כשרונן כיוון שחצי מהקהל לא יכול לשמוע אותן שרות ואין לזמרות דרך לבדוק אם אכן רק נשים מאזינות לשירים שלהן. בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש בתחום.

זמרות רבות בוחרות להתגבר על המכשולים ולהפוך את הדת למקפצה להצלחה. חלקן משתמשות ברשתות החברתיות, חלקן מוציאות דיסקים על ידי פרויקטים למימון המונים שאליהם תורמות בעיקר נשים וחלקן מופיעות בערבי הנשים, שהפכו גם הם לאופנתיים, ומספקים את המקום האידיאלי להופעות חיות מול קהל נשי.

תופעת הזמרות החרדיות לא ייחודית רק לארצות הברית, גם כאן בישראל יש לא מעט זמרות שפורצות, מתגלות, הופכות לכוכבות ידועות ומוכיחות בכך שלא צריך לוותר על הכישרון ואפשר ליצור אומנות אמיתית וטובה מבלי להתפשר על רמת השירים או הביצועים ומבלי להתפשר על אף פסיק הלכתי.

דבורה שוורץ זמרת מאך א ברכה שיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד