ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרסום ראשון • הסאגה חוזרת: מתחם התחנה עולה שוב להצבעה

סאגת מתחם התחנה חוזרת להצבעה חוזרת בישיבת מועצת העיר • ההצעה לסדר של הסחעות החרדיות, ההתייעצות עם רבני ירושלים, תרגילי ברקת והאיום החרדי כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון • הסאגה חוזרת: מתחם התחנה עולה שוב להצבעה
קובי הר צבי



לאחר שמועצת העיר הצביעה לפני כשבועיים על הערר שהוגש על מתחם התחנה ולאחר שהיועמ"שים של העיריה הגישו לוועדה המחוזית חוו"ד הקובעת כי ההצבעה לא קבילה משפטית מאחר ומועצת העיר צריכה לדון בכך ולא מליאת ועדת תכנון ובניה, בסיעות החרדיות צפויים לעלות שוב את ביטול מתחם התחנה להצבעה ע"י הצעה לסדר היום המאשררת מחדש את החלטת מליאת הוועדה.  

בהצבעה לסדר שהוגש למזכירות העירייה מבקשים לקבוע כי מועצת העיר תדחה את התכנית ותורה לעירייה ולעובדיה שלא לחתום.

עליה ולא להצטרף אליה כמגישה ואם נחתמה בדרך כלשהי למשוך את החתימה. וכן "מועצת העיר מורה להרל"י ולנציג העיריה בה לתאם איתה את השימושים במתחם". בנוסף "מועצת העיר קוראת לרכבת ישראל להצטרף לעמדתה וגם לבטל את חתימתה על התוכנית".

בדרישה יוסיפו ויבקשו מוועדה המחוזית שלא לדון בהתנגדויות לפני שמיעת עמדת הוועדה המקומית בדיון בהתנגדויות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ראש העיר מנסה למנוע את ההצבעה על ההצעה לסדר שתגרום לסגירת מתחם התחנה הפועל בשבת, וביהדות התורה העבירו איום לראש העיר ומזכיר המועצה שאם ההצעה לסדר לא תכלל בסדר היום של המועצה האמור להתפרסם היום בשעה שש (48 שעות לפני כינוס מועצת העיר)  החרדים יבקשו לכנס את המועצה לישיבה שלא מן המניין כבר בשבוע הבא כדי לאשר את ההצעה.



הרב משה ברזובסקיצילום: הרב משה ברזובסקי
הרב משה ברזובסקי


לפי התקנות, שליש מחברי המועצה יכולים לדרוש כינוס ישיבה שלא מן המניין כדי לחייב את ראש העיר לכנס את המועצה ולהניח על סדר יומה את הצעת ההחלטה המבוקשת.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בימים האחרונים קיימו נציגי מועצת העיר החרדים התייעצויות עם רבני התנועה, 'דגל' עם רבני ירושלים ו'אגודת ישראל' עם הרב משה ברזובסקי ראש ישיבת סלונים ושאלו האם נכון לעלות את סוגיית השבת לסדר היום הציבורי בעיר דבר היכול לפגוע בסיעות החרדיות ששולוץ להציב מועמד חרדי לעיר. ובאופן נחרץ קבעו הרבנים כי השבת חשובה יותר מהבחירות.
מתחם התחנה הצבעה חוזרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד