י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שוחד מעבריינים: סגן מפקד תחנת משטרה נשלח לכלא

שנת מאסר בפועל וקנס כספי נגזרו על אליהו כהן על שוחד שקיבל מעבריינים בעת ששירת כסגן מפקד תחנת ירוחם במשטרה • במסגרת תפקידו כשוטר, הכיר כהן אזרחים ועבריינים אתם יצר קשרים במסגרתם קיבל טובות הנאה ובתמורה סייע להם תוך ניצול סמכויותיו

צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה
צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה



שנת מאסר בפועל וקנס כספי נגזרו על אליהו כהן על שוחד שקיבל מעבריינים בעת ששירת כסגן מפקד תחנת ירוחם במשטרה. על פי כתב האישום במסגרת תפקידו כשוטר, הכיר כהן אזרחים ועבריינים אתם יצר קשרים במסגרתם קיבל טובות הנאה ובתמורה סייע להם תוך שניצל סמכויותיו כשוטר וביצע עבירות שונות.

השופטת דינה כהן מבית משפט המחוזי בבאר שבע, קבעה כי במעשיו פגע כהן בין היתר באמון הציבור ברשויות אכיפת החוק והפר את חובת הנאמנות שלו כשוטר כלפי הציבור.

בגזר הדין אמרה השופטת: "על בית המשפט לבטא מסר ברור שיהיה בו כדי להגן על אותם ערכים חברתיים בלעדיהם אין חברה יכולה לקיים שלטון ומערכת אכיפת חוק תקינים. שוטר או עובד ציבור אשר המועל באמון שניתן בו, יהיה צפוי לעונש מאסר מאחורי סורג ובריח. לקיחת שוחד על ידי שוטר הוא מסממן ההיכר של מדינת עולם שלישי, ועבירה הפוגמת במסד חברתי תקין המושתת על ערכי צדק".

עו"ד אופיר אפרתי, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמר כי, "מדובר בשוטר ותיק בעל תפקיד פיקודי בעת ביצוע העבירות אשר ניצל את מעמדו, כוחו וסמכותו כשוטר ומעל באמון שניתן בו תמורת בצע כסף, קבלת שוחד מעבריינים ומתן תמורה של אי אכיפה כנגד העבריינים ואף סיוע להם. בשל חומרת העבירות טענה מח"ש כי יש להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל, כפי שגם קבע בית המשפט".

התיק נחקר על ידי צוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.
אליהו כהן מפקד משטרה ירוחם שוחד מעבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד