כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ההתנגדות של יו"ר "העבודה" לבניית בית כנסת בעיר

יו"ר סיעת העבודה בצפת, חברת המועצה ויקי אלקבץ, מנהלת בשבוע האחרון מאבק בבניית בית הכנסת לציבור החרדי בעיר • אלקבץ: "פנו אלי עשרות נשים בבקשה שאמנע את הבנייה המתקיימת בצמוד למקווה נשים ותיק הפועל במקום"

ההתנגדות של יו"ר "העבודה" לבניית בית כנסת בעיר
דוד כהן



מחאה צפתית נגד התחרדות העיר או דאגה לנשים? יו"ר סיעת העבודה בצפת, חברת המועצה ויקי אלקבץ, מנהלת בשבוע האחרון מאבק בבניית בית הכנסת לציבור החרדי בעיר, לטענתה, היא עושה זאת מתוך דאגה לנשים הטובלות במקווה הסמוך.

בשנים האחרונות הגיעו לעיר צפת קהילות חרדיות רבות, ואלו נתקלו במצוקת שטחים קשה למבני חינוך ובתי כנסת. ואכן, רבים מבתי הכנסת שהוקמו בעיר, על מנת לתן מענה לקהילה החרדית המתפתחת, נבנו בדירות שכורות או במקלטים. בחודשים האחרונים, אחרי הליך שנמשך כ-4 שנים, אישרה עיריית צפת בניית בית הכנסת חדש לקהילה החסידית בעיר. אלא שלהפתעתם החלה אלקבץ לנהל מאבק ממושך נגד בניית בית הכנסת. לטענתה היא לא מתנגדת לבית הכנסת, אלא דואגת לנשים הטובלות במקווה הסמוך, שיתביישו להגיע לטבול בעקבות בניית בית הכנסת הציבורי החדש. אלקבץ אף החלה להחתים תושבים על עצומה שתשלח לראש העיר אילן שוחט וחברי המועצה.

למרות דבריה, בקרב הקהילה החרדית בצפת טוענים כי לא הדאגה לטובלות עומדת מאחורי המאבק נגד בית הכנסת, אלא ניסיון לגרור את העיר למאבקי חרדים-חילונים לקראת הבחירות הקרובות לראשות העיר.

יו"ר אגודת ישראל בעיר, חבר המועצה נחמן גלבך אומר ל'בחדרי חרדים': "צפת היא עיר מעורבת, חילונים, דתיים, מסורתיים וחרדיים וככזו אנחנו שומרים על האיזון העדין בעיר. לא ניתן לגורמים אינטרסנטים לגרור את העיר למאבקי חרדים - חילונים".

על הטענות של אקלבץ משיב גלבך: "הלכנו לתהליך ארוך ומורכב של הקצאת השטח לבית הכנסת. מדובר בשטח חום שמיועד לצרכי ציבור, ובפעם האחרונה שבדקתי בית הכנסת נחשב לצרכי ציבור מהמדרגה הראשונה. האישורים עברו את כל הוועדות הרלוונטיות, כולל ועדות ערר שדחו התנגדויות קנטרניות. גם רבה הראשי של העיר הגר"ש אליהו פרש את חסותו ההלכתית על בניית בית הכנסת, וקבע כיצד להסדיר את כבישי הגישה לבית הכנסת ולמקווה הסמוך".

"שלושה מתנגדים בלבד הגיעו לוועדות להתנגד", ממשיך גלבך. לדבריו, "אחרי שהסברנו להם את חשיבות בית הכנסת, והצענו להם פתרונות הולמים, הם משכו את ההתנגדויות. רק אלקבץ, יושבת ראש מפלגת העבודה, השלום והדו-קיום, המשיכה בפעילותה נגד בית הכנסת".

מטעמה של ויקי אלקבץ נמסר: "חברת מועצת העיר צפת, ויקי אלקבץ, מוחה נמרצות על הניסינות של גורמים חרדיים להציג את עמדותיה כאנטי-חרדיות. לגופו של עניין, ויקי אלקבץ היא קולן של עשרות נשים הפונות אליה במסגרת תפקידה כמזכירת נעמ"ת בבקשה כי תמנע את הבנייה המתקיימת בצמוד למקווה נשים ותיק הפועל במקום. יצוין כי העצומה שיזמו בעניין הנשים בעצמן זכתה לתמיכת רב העיר, שמואל אליהו".

עוד נמסר מטעמה של אלקבץ, "ויקי אלקבץ היא קולם של בני הנוער ואוכלוסיית העיוורים שעושים שימוש תדיר במתקני המתנ"ס ביום-יום וייפגעו כתוצאה מבעיות גישה שיוצרת הבנייה.

"אלקבץ היא גם קולם של שוחרי איכות הסביבה שמוחים בתוקף על הפגיעה הצפויה בחורשה של עצים עתיקים שעתידים להיגדע במטרה לסלול דרכי גישה לבניין החדש. לאלקבץ אין ולא היה דבר וחצי דבר נגד האוכלוסייה החרדית בעיר, מטרתה היא רק לאזן בין צרכי החרדים והחילוניים בעיר כך שהמשאבים העירוניים יחולקו שווה בשווה בין כל חלקי הפסיפס שעושים את צפת למה שהיא", נמסר.
ויקי אלקבץ צפת נחמן גלבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד