ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

מכה קשה: 130 נשות אברכים יפוטרו

כ-130 נשים חרדיות עומדות להיות מפוטרות בקרוב בשל קיצוץ תקציבי משרדי הממשלה. התוצאה: עוד 130 משפחות שאיבדו את פרנסתן

פלאש 90
פלאש 90 צילום: פלאש 90

,

חברת גאודע בחרה לפני כמה שנים לעשות צעד חשוב והקימה משרדים בעיר אלעד על מנת לעזור לנשים חרדיות להשתלב בשוק התעסוקה בישראל.

החברה מבצעת עבודות עבור משרדי הממשלה, ביניהם משרד המשפטים ובעיר אלעד נפתח פרויקט בו מועסקות כ-200 נשים חרדיות בסריקת מסמכי ארכיון חשובים ביותר של משרד המשפטים.

כבר כמה שנים שהפרויקט רץ והנשים החרדיות מרוויחות משכורת איתה הן יכולות לפרנס משפחה ובעל שיושב ולומד תורה במשך היום. משרד האוצר הקצה תקציב, משרד המשפטים שכר את החברה והחברה היא המעסיקה הרשמית של הבנות.

אבל נראה כי גם בתחום הפקידותי מזכירותי אין לנשים החרדיות ביטחון תעסוקתי. בחודש האחרון החליט משרד המשפטים לקצץ דרסטית את התקציב המיועד לפרויקט הסריקה ולחברת גאודע לא נותר מנוס אלא לפטר את מרבית העובדות במשרד.

במכתב ששלח מנכ"ל חברת גאודע פרי הדר אל מנכ"לית משרד המשפטים הגברת אמי פאלמור הוא מסביר כי בפרויקט הסריקה מטופלים מסמכים החיוניים למשרד המשפטים ועל כן הפרויקט לא יפסק אלא רק נדחה לתקופה, אך משמעות הדחיה היא פיטורן של למעלה מ-100 עובדות חרדיות ופגיעה במארג שהצליחה החברה לבנות בין עבודה לבין הצרכים הדתיים של העובדות: "חברתנו בנתה מארג ייחודי... מארג זה נמצא בסכנת סגירה. הקיצוץ בתכנית יוביל לפיטורין מיידים של כ-120 עובדים, רובן ככולן נשים חרדיות".

מכתב נוסף נשלח גם סגן שר האוצר יצחק כהן ובו מזהיר המנכ"ל כי התקציב שישאר לאחר הקיצוץ יספיק לעבודה במשך עוד חודש אחד בלבד. "כתוצאה מכך, גאודע תאלץ לפטר כ-130 עובדות בפרויקט המיועד לתעסוקת נשים חרדיות", מזהיר מנכ"ל החברה.

ממשרד המשפטים ענו לחברה כי הקיצוץ הוא תוצאה של הקיצוץ בתקציב המשרדי בתקציב המדינה וכי למרות זאת הפרויקט יסתיים. "במסגרת האישור תקציב המדינה לשנת 2019 החליטה הממשלה על שורת הפחתות בתקציבי משרדי הממשלה השונים הן לגבי שנת התקציב 2019 והן לגבי שנת התקציב 2018. לצערנו ההפחתות האלה היו גבוהות בהרבה ממה שהיו בשנים קודמות ואילצו את המשרד לבטל, לצמצם או לפרוס ליותר שנים משתוכננו תחילה לא מעט פרויקטים חשובים ומרכזיים ובהם פעילות הסריקה שהינה פעילות משמעותית בהקיפה התקציבי", נכתב בתגובת משרד המשפטים.

תגובת משרד המשפטים הבטיחה, כי ההשלכות שצוינו במכתבים שנשלחו אליהם, תשקלנה, אך כל זאת במסגרת האילוצים התקציביים של המשרד.

נראה כי אין אשמים במצב, אך התוצאה שלו היא שעוד 130 נשים חרדיות, חלקן מפרנסות יחידות שחשבו שמקום העבודה שלהן מובטח, מגלות כי אין להן ביטחון תעסוקתי ומוצאות את עצמן שוב במעגל המובטלות או מחפשות העבודה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חברי הכנסת של ש"ס החליטו להיכנס לעובי הקורה, וחבר הכנסת יואב בן צור מנסה להפעיל את מירב המאמצים על מנת למנוע את ביצוע הגזירה.,
פיטורין תעסוקת נשים עובדות חרדיות משרד המשפטים גאודע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד