כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דיווח: הושגה רגיעה ברצועת עזה • מקור מדיני: "אין הסכם"

לאחר יום של עימות בין ישראל לפלגים העזתיים, בו שוגרו כ-80 רקטות ופצצות מרגמה מעזה לשטחי ישראל, והותקפו עשרות מטרות בעזה - מדווחים מקורות ערבים על הפסקת אש, בתיווך מצרי. מקור מדיני: "אין הסכם". נפתחו המקלטים בקרית גת

צילום: עבד אל רחים, פלאש90
צילום: עבד אל רחים, פלאש90 צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90



לאחר יום בו שוגרו כ-80 רקטות ופצצות מרגמה מעזה לישראל, ותקיפה של 40 מטרות על ידי צה"ל ברצועת עזה, דיווחים סותרים לגבי הפסקת אש בתיווך מצרים.

מקור ערבי לרשת אל-ג'זירה כי מצרים מובילה להסכם על חזרה לשקט ברצועת עזה. בערוץ אל-ערביה מצטטים מקור מהג'יהאד האסלאמי: "הגענו להסכם רגיעה בתיווך מצרי".

לפי הדיווח הושגו הבנות להפסקת אש בעקבות המגעים שניהלה מצרים בין ישראל לפלגים הפלסטינים.

יחד עם זאת, ישנם גם דיווחים סותרים שאינם מסכימים עם הפסקת האש. מעבר לכך, גם לא ברור עדיין מהותו של ההסכם, ומה הוא כולל.

על פי ניסיון העבר, גם אם הסכם הפסקת האש יצא לפועל, צפויים ארגוני הטרור ברצועת עזה, חמאס והג'יהאד האסלאמי לבצע שיגורים נוספים לקראת חצות.

במהלך היום, נורו עשרות רקטות ופצצות מרגמה לשטחי ישראל, באחד מימי לחימה הקשים ביותר בשנה האחרונה.

תוך כך, עיריית קרית גת הודיעה כי פתחה את המקלטים הציבוריים: "לאור המצב הבטחוני התכנסו הערב ראשי המכלולים במרכז ההפעלה לשעת חרום של עיריית קרית גת על אף שאין הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף, הוחלט כי כל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר יפתחו במהלך השעה הקרובה. אנו ממליצים לדיירי הבנינים המשותפים לפתוח את המקלטים בבניינים ובמידת הצורך לפנות מהם ציוד על מנת לאפשר בהם שהייה נוחה".

ברצועת עזה מתחולל תהליך הסלמה, הראשון מסוגו מאז מבצע 'צוק איתן' בשנת 2014. תחילתו של תהליך החל לפני כחודשיים עם תחילת צעדות השיבה, שכללו התפרעויות המונים בקרבת גדר הגבול, ניסיונות לחדירה המונית לשטח ישראל ועלייה מכוונת במפלס האלימות והטרור.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי, "ככל הנראה במהלך השעות הקרובות תחול התגברות של פעילות צה"ל ברצועה, לאור המשך הירי של חמאס והג'יהאד האסלאמי. חמאס איבד שליטה ואין לנו כוונה להשלים עם המצב הזה. ככל שיימשך הירי, כך תתגבר עוצמת התגובה שלנו, בשבועות האחרונים פגענו בכ-120 מחבלים שניסו לבצע פיגועים באזור הגדר".

כחמישים רקטות שוגרו מאז שעות הבוקר מרצועת עזה על ידי ארגוני הטרור מרצועת עזה. שלושה חיילים נפצעו מרסיסי פצצת מרגמה ומספר דומה של תושבים נפצעו קל בישובי עוטף עזה.

רוב פצצות המרגמה יורטו על ידי מערכת ההגנה כיפת ברזל. יתכן והירי בוצע על ידי הג'האד האסלאמי, בעקבות הריגת שלושה פעילי הזרוע הצבאית של הארגון בעת התקפת צה"ל נגד נקודת תצפית של הארגון לפני יומיים.

בעקבות המשך השיגורים, צה"ל ביצע היום שורה של כ-30 תקיפות בשישה מוקדי טרור ברצועת עזה, ובנוסף השמידו מנהרת טרור שחדרה ב-900 מטר בשטח מדינת ישראל. לפי דיווחים פלסטינים בין היעדים שהותקפו מוצב של הכוח הימי של חמאס סמוך למחנה הפליטים נציראת ומוצב נוסף בח'אן יונס. כמו כן הותקף מוצב של הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין בדיר אל-בלח.



דאוד שהאב, דובר הג'האד האסלאמי בפלסטין, אמר כי הירי הוא תגובה מבורכת של ההתנגדות. עוד אמר כי דם העם הפלסטיני אינו זול וישראל אינה יכולה לעשות בו כרצונה. בהודעה שפרסמה חמאס נאמר כי מה שביצעה ההתנגדות" היא במסגרת הזכות הטבעית להגן על העם הפלסטיני ולהגיב על "פשעי ההרג של ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן צייץ בטוויטר וכתב כי "‏כל מקום שממנו ארגוני הטרור יורים לשטח ישראל - הוא יעד לגיטימי לתקיפת חיל האוויר על כל המשתמע מכך".

בכיר בחמאס אמר ל'כאן 11' כי "חמאס לא רוצה בהסלמה. אין מגעים בנושא בינינו לבין המצרים. הבלגנו הרבה לאחרונה אבל המסר לא הובן היטב אצלכם. אם התקיפות בעזה לא יביאו אבידות רבות בנפש-העניינים יירגעו "והעיקר שהמסר יגיע לליברמן". עוד אמר כי "הזעם בעזה גדול מאוד. עזה רותחת. אתם אפילו לא מבינים עד כמה. אם לא אנחנו (חמאס)- אנשים היו רצים לגדר באלפים".
מצריים גיהאד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד