א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

לקראת ההכרעה • אלקין מפרגן לדייטש: "מאוד רציני - איש שאני מאוד מכבד"

השר זאב אלקין שעדיין ממתין לתמיכת מפלגתו, אך עדיין לא הודיע רשמית על התמודדותו לתפקיד ראש עיריית ירושלים, העניק אמש ראיון וסיפק לא מעט כותרות כשנשאל על שלל נושאים כמו על יחסיו עם יוסי דייטש ובקשתו בעבר לחלק את בית שמש

השר אלקין. צילום: Hadas Parush/Flash90
השר אלקין. צילום: Hadas Parush/Flash90



בעודו מתייבש עד להכרעת יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, אם להביע בו תמיכה פומבית, ובעוד ספר הבוחרים נסגר מחר (חמישי), התראיין אמש (שלישי) השר לענייני ירושלים זאב אלקין לתוכנית 'מהדורה מקומית' בהגשת צמד העיתונאים יעקב גרודקה וישראל אוחיון ב'קול ברמה' וסיפק לא מעט כותרות.

דרעי אומר שאלקין חשוב כחבר בקבינט, ליצמן אומר שיתמוך במועמד חרדי בירושלים, גפני בכלל מעדיף את ליאון, כחלון רוצה מועמד חדש ונתניהו רוצה שתישאר, אתה בעצם בקרב מול כולם?

"לא שמעתי שגפני תומך בליאון", השיב אלקין.

גפני דיבר אתמול אצל משה גלסנר במהדורה המרכזית וסיפר שאמר לראש הממשלה שלא יתמוך בך לראשות העיר

אלקין מחדד: "גפני אמר שהם עוד לא החליטו" ומבהיר; "אני מכיר אמירה אחרת שלו. הסוגיה כאן מאוד פשוטה. יש לי מה להציע לירושלים. יש את ההתלבטות של ראש הממשלה ועוד כמה מרכיבים שאחד מהם הזכרתם".

אתה אדם הכי מוכשר בסביבת נתניהו, מו"מ קואליציוני, פתירת משברים ועוד, לא חבל להשאיר את ראש הממשלה לבד?

"ראש עיריית ירושלים לא נמצא בפלנטה אחרת, אם רוצים את עזרתו אפשר לקרוא לו. אם נכון כל מה שאמרת ואני מודה לך על המחמאה, אז גם ירושלים צריכה אדם מוכשר וזה. אחד הדברים הכי חשובים לעם שלנו זאת ירושלים". אומר אלקין.

בהמשך הוא נשאל על ידי המראיינים האם יוסי דייטש ראוי להיות ראש עיר?

אלקין פירגן והשיב; "בהחלט, הוא אדם מאוד רציני היה ממלא מקום ראש עיר, איש שאני מאוד מאוד מכבד".

אם זאת מציין אלקין כי "אם היהדות החרדית תחליט להריץ מועמד חרדי? האם יש סיכוי שהוא ייבחר? האם החרדים ירוויחו או יפסידו ממועמד חרדי? אלו שאלות שלא אני אמור להכריע בהם".

השר נשאל למה לא צריך להריץ מועמד חרדי בירושלים?

"מי שירצה לשמוע את עמדתי, יש לכולם את מספר הטלפון שלי, אני לא אעשה את זה בשידור". מבהיר אלקין ומסביר, "גם בזה לא יזיק קצת צניעות. יש כאן סוגיה שהיא החלטה של מנהיגי הציבור החרדי אני יכול להציע את עצמי כמועמד והם יגיעו להכרעה במי תומכים במועמד חרדי או במועמד שהם יודעים לעבוד איתו".

"כולכם תודו שלי יש מסורת של עבודה ושיתוף פעולה עם הנציגות של הציבור החרדי מאוד טובה במשך כל השנים שאני בכנסת. בלי שום קשר לשום התמודדות פוליטית".

המראיינים מזכירים לכבוד השר את אמירתו לאחר נצחונו של אבוטבול בבית שמש; בזמנו דרשת לחלק את העיר בית שמש בין חילונים לחרדים, לא היה לך באמת פתרון איך מתמודדים עם מחלוקת בין חילונים לחרדים כמו שקורה בירושלים בוקר צוהרים וערב

"היה שלב שחשבו שאת פתרון החלוקה רוצים כל חלקי העיר בגלל המתח הגדול עד שהבינו שלא כך. ליאיר לפיד היתה אנטנה מיוחדת מחוברת ששימשה כתעמולה אנטי חרדית". מסביר אלקין, "והיה רעיון לחלוקה לטובת כולם והתברר שהרעיון לא ישים", ומגלה "הייתי בין משכיני השלום בבית שמש".

לשם ההשוואה הוא מציין כי "גם בבני ברק גרים ציבור חרדי בהפרדה ולכן רעיון החלוקה מלכתחילה לא היה גזעני ונגד החרדים".

לסיום השיחה עמו נשאל השר ביום חמישי יש הצבעה במועצת העיר לגבי ביטול התב"ע למתחם הרכבת, איך אתה כראש עיר היית מצביע?

"כיו"ר הקואליציה היה לי חיבור עם כל המפלגות. אני מאמין שלכל נושא ולכל מחלוקת קשה ככל שתהיה אפשר למצוא פתרון. כלל ברזל במקרים כאלה לרדת לפרטי המקרה להיכנס לפרטים. כך עשיתי גם בכנסת וכך הצלחתי".

"לנושא השבת בירושלים יש המון פתרונות. לגבי מתחם הרכבת אני לא מכיר את הנושא. צריך לפתור בעיות בשקט לפני שיתחילו לטפס על עצים ולהרגיש פגועים", מבהיר השר.

"אני מאוד רוצה ומתאים להיות ראש עיריית ירושלים. טוב לי היום בתפקידי ואני מאוד מוערך אבל אני חושב שירושלים שווה את זה שאעזוב הכל", הוא אומר.

"אבל כאן יש עוד שני דברים. האחד, ההחלטה אם אתמודד תלויה במפלגתי ובעומד בראשה. והשני בהנחה שאני אתמודד, הציבור יחליט".
זאב אלקין מהדורה מקומית בחירות ראשות עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד