י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרצח שזיעזע את המדינה: 4 מאסרי עולם

"אנו לא קונים את התזה של הבעיה הפסיכיאטרית" כך קבעו הבוקר השופטים והרשיעו את נדב סלע בארבעה מעשי רצח: "הנאשם במחשבה תחילה נטל 4 נפשות, 4 עולמות", הוסיפו השופטים • גזר הדין: 4 מאסרי עולם וקנס של מיליון שקלים

נדב סלע בדיון בבית המשפט. צילום: פלאש 90
נדב סלע בדיון בבית המשפט. צילום: פלאש 90



לאחר שנה וחצי: הרכב של שלושה שופטים הרשיע את נדב סלע ברצח אשתו דור כרסנטי וילדיהם בנימין ויוסף ז"ל, וכן את רצח נחמן עתיה ז"ל ופציעת אחיו נתן.

שעות ספורות לאחר מכן, ביהמ"ש גזר על נדב סלע ארבעה מאסרי עולם מצטברים, על רצח אשתו, ילדיו ושכנו. על ניסיון הרצח של נתן עתיה גזרו עליו עוד 10 שנות מאסר. בנוסף ישלם פיצויים של כמיליון ש"ח. לעזבון בניו יוסף ובנימין ז"ל, 516 אלף ש"ח, לעזבון נחמן עתיה 258 אלף ש"ח ולהוריו של נתן 100 אלף ש"ח.

‏פרקליטו של סלע, מהסנגוריה הציבורית, ניסה לשכנע את בית המשפט כי מרשו נדב סלע אינו שפוי וכתוצאה מכך אינו כשיר לעמוד לדין. במצב שכזה, הוא יישלח לאשפוז כפוי בבית חולים פסיכיאטרי. לעומת זה, בפרקליטות מחוז צפון טענו כי סלע שפוי לחלוטין וביקשו להרשיעו בארבעה מעשי רצח של אשתו וילדיו, וכן את רצח בן השכנים וניסיון רצח של אחיו שניצל.



נתן עתיה שניצל מהטבח על קבר אחיו נחמן זכרונו לברכה. (צילומסך - ערוץ 2)צילום: נתן עתיה שניצל מהטבח על קבר אחיו נחמן זכרונו לברכה. (צילומסך - ערוץ 2)
נתן עתיה שניצל מהטבח על קבר אחיו נחמן זכרונו לברכה. (צילומסך - ערוץ 2)


השופטים אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי, הרשיעו את נדב וקבעו כי הוא כשיר לעמוד לדין. המשמעות - ככל הנראה יגזרו עליו בהמשך ארבעה מאסרי עולם. "הנאשם במחשבה תחילה נטל את חייהם של ארבעה. אנו לא קונים את התזה של הבעיה הפסיכיאטרית" אמרו השופטים והוסיפו כי "הנאשם במחשבה תחילה נטל 4 נפשות, 4 עולמות. והוא מורשע ב-4 עבירות רצח במחשבה תחילה".

השופט אשר קולה הוסיף ואמר בדיון: "איננו יודעים מה הניע את הנאשם לעשות מעשיו, איננו יודעים מדוע קופדו חיים של 4 נשמות טהורות, והגם שאיננו יודעים והגם שהלב נוטה להאמין שאדם "נורמלי" לא יעשה כן, הרי שהעובדות מוכיחות כי במובן המשפטי היה הנאשם, ועודנו, אחראי למעשיו".

‏רווית סבג, אמה של דור כרסנטי וסבתם של בנימין ויוסף התייחסה להרשעה ואמרה ל'כאן 11': "תודה לבית המשפט ולשופטים שהבינו בדיוק מה שאנחנו הבנו מהשנייה הראשונה. הוא רצח אותם בתכנון רב ובדעה צלולה ביותר והוא אשם".

עו"ד טלי איזנברג שייצגה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים את רוית סבג, אמה של דור כרסנטי וסבתם של יוסף ובנימין ז"ל אמרה כי "בית המשפט הכריע בבירור וללא ספק כי הרצח המחריד בוצע באופן מודע ובהכרה מלאה, ולא נתן מקום לניסיון הנואל להוביל את בית המשפט בכחש ולנצל לרעה את ההליך המשפטי וההגנות במסגרתו".
נדב סלע הרצח במגדל דור כרסנטי נחמן עתיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד