כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האב ממודיעין עילית הורשע במעשה חמור מול בנו החולה

בית משפט מחוזי הרשיע אב ממודיעין עילית שהתעלל בבנו החולה • משפטה של האם הסתיים בשבוע שעבר

עצור בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
עצור בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



שבוע וחצי לאחר שבית המשפט החליט לא לשלוח את אם הילד למאסר בפועל, בית המשפט המחוזי הרשיע את בעלה, אבי הילד, במעשה חמור שביצע בפניו.

למעלה משנה לאחר שנעצרו הורים ממודיעין עילית בחשד להתעללות קשה בבנם החולה, ביהמ"ש הרשיע את האב. משפטה של האם הסתיים בשבוע שעבר ביום שני, והשופטים גזרו עליה מאסר על תנאי וצו מבחן.

לפני שנה ושלושה חודשים, הורים בשנות ה-30 לחייהם ממודיעין עילית נעצרו ובהמשך הוגש כנגדם כתב אישום על התעללות קשה בבנם, לפיו הילד בן ה-4 שאושפז בשנה החולפת כשש פעמים בבית חולים תל השומר, אמו הזריקה לעירוי שלו מים בתוספת מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד, מה שהחמיר את מצבו באופן שגרם לסיכון ממשי לחייו והוא הועבר לטיפול נמרץ. האב, הואשם בתקיפה חמורה ואסורה.

על פי הדיווח של גלעד מורג ב-ynet, הפרקליטות ועורך הדין עדי קידר הסכימו כי האב יישלח לתסקיר והערכת מסוכנות, מה שיקבע האם יישלח למאסר בפועל. במידה וחוו"ד תהיה חיובית והוא ישתף פעולה עם התכנית הטיפולית, לא ישלח למאסר בפועל. אך במידה ולא, ההסכם יבוטל והפרקליטות תדרוש לשלוח אותו לעונש של מאסר בפועל.

"כתב האישום המתוקן בו הודה הנאשם שונה בתכלית ומהווה מהפכה של ממש מהאשמות הקודמות שנעלמו כלא היו" אמר ל'בחדרי חרדים' פרקליטו עו"ד עדי קידר. "הנאשם הודה בעבירות קלות, שאין בהן ולו שמץ של פגיעה כלשהוא בקטין. בכך מודה הפרקליטות שעצם הגשת כתב האישום שגרר מעצר ממושך בתנאים קשים - לא היו מוצדקים".

לפני שלושה חודשים דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' באשר לאם כי הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו האם לא תרצה עונש מאסר בפועל, ובית משפט המחוזי בתל אביב קיבל את ההסדר וגזר על האם מאסר על תנאי בלבד. הרכב השופטים גזרו עליה בשבוע שעבר 14 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. בנוסף, ניתן צו מבחן למשך של שנתיים מהיום, במסגרתו היא תהיה בפיקוח של שירות המבחן. באם לא תמלא אחר צו המבחן או שתבצע עבירה נוספת, היא צפוייה לעונש ממשי.
מודיעין עילית הרשעה בית המשפט ההורים המתעללים הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד