י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"לחיות בפחד תמידי": אמא משדרות מספרת

סנדרין פיטוסי התגוררה בעבר בכפר מיימון שבעוטף עזה ומתגוררת כיום בשדרות. בראיון ל'לובי נשי' היא מספרת על הפחד בסבב ההסלמה הנוכחי, על הניסיון לשמוע על שגרת חיים ומבקשת מהמנהיגים שינסו לחזור אל השקט המתוח

רקטה שפגעה בשדרות. צילום: Almog Sugavker/FLASH90
רקטה שפגעה בשדרות. צילום: Almog Sugavker/FLASH90



תושבי עוטף עזה ושדרות חיים כבר שנים ארוכות בפחד תמידי. הם לא יודעים מתי תגיע האזעקה הבאה ולא יודעים האם מערכת היירוט תצליח למנוע מהטיל לפגוע בתוך העיר עצמה. החל מאתמול בבוקר הם חיים שוב בקו האש, כשארגוני הטרור מרצועת עזה ירו מאות רקטות אל עבר הישובים והפכו שוב את שגרת יומם של המתגוררים באזור.

סנדרין פיטוסי היא אם לשבעה ילדים ומתגוררת היום בשדרות. מצבה הנוכחי הוא שיפור לעומת המצב בבית הקודם בישוב כפר מיימון, שם הם התמודדו עם מטחי טילים ללא ממ"ד בבית.

"יש לי שני ילדים שנפגעו מהמלחמות הקודמות", היא מספרת ל'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים'. "המציאות שלנו לא משתנה, מתוח באופן קבוע, אבל המציאות מחמירה לעתים".

הפעם החליטה סנדרין להתמודד עם המציאות בדרך קצת שונה: "החלטתי להמשיך את השגרה וזה עזר לילדים שלי מאוד. יצאנו לגן שעשועים, אנחנו חיים תחת פחד תמידי, אבל הפחד לא מונע את הסכנה ולכן החלטנו ליהנות. ראית שהילדים התמודדו טוב יותר. המצב מנע מרוב האנשים לצאת לגן שעשועים כך שהיינו שם לבד, אז בכלל נוצרה חוויה משפחתית מאחדת".

"המצב מאוד לא ברור, אנחנו בהסלמה אבל לא במלחמה מסתבר. מחד אין לנו הנחיות מיוחדות להתמודדות עם המצב, מאידך האזעקות תכופות יותר וגם גני הילדים קיבלו הנחיות שלא לצאת לחצר", מסבירה סנדרין את הסיטואציה איתה נאלצים להתמודד תושבי שדרות.

"אין הוראה להישאר בסמוך למקלטים או מרחבים מוגנים, אז הלילה כל אחד ישן במיטתו, אבל כשהתעוררנו מהתרעת 'צבע אדום' רועשת, נאלצנו כל בני המשפחה להגיע מרחבי הבית אל הממ"ד בתוך 12 שניות. זה פשוט לא ריאלי ואם היו הנחיות ברורות היינו ישנים כולנו בממ"ד".

סנדרין כבר לא מבקשת מהמנהיגים והצבא לפתור את המצב, היא מבינה שזה מסובך מדי, אבל כל מה שהיא מבקשת זה לקבל הוראות ברורות שיעזרו לה להתמודד עם הסיטואציה: "אני רוצה לבקש מהאחראים שיגדירו את המצב", היא מבקשת ולמרות העצב שבדבר היא לא מחפשת שקט אלא מסתפקת רק בשקט המתוח בו יש אזעקות צבע אדום רק מדי פעם.
שדרות טילים הסלמה פחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד