כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תקנות חדשות: אסור לחבוש כיפה; חובה ללחוץ יד לאשה

נחשפות התקנות החדשות של משרד החינוך הצרפתי בכל הנוגע לחופש הדת של התלמידים היהודים והמוסלמים בחינוך הממלכתי. המסמך בן 80 העמודים עורר סערה בצרפת, ועדיין לא ידוע האם הצרפתים יצליחו בכלל לאכוף את התקנות החדשות • סגן נשיא ה'ועידה': "אין כל איסור ללבוש חצאיות עד הברכיים"

יהודים בתשעה באב בצרפת. צילום: פלאש 90
יהודים בתשעה באב בצרפת. צילום: פלאש 90



האתר הצרפתי "לה פיגורה" חשף את התקנות החדשות של משרד החינוך הצרפתי בכל הנוגע לחופש הדת של התלמידים היהודים והמוסלמים בחינוך הממלכתי. המסמך בן 80 העמודים עורר סערה בצרפת, ועדיין לא ידוע האם הצרפתים יצליחו בכלל לאכוף את ההחלטות הללו.

עפ"י התקנות, יאסר לחבוש כל סממן שיראה על השתייכות דתית, חצאית או בנדנה או כיפה יאסרו, רק אם התלמידים יוכיחו שזה לא למטרה דתית, לדוגמה בטיול שבהם הורים משתתפים, כמו כן התלמידים יחוייבו ללחוץ יד למורה עם היא תושיט את ידה, מי שיסרב צפוי לעונש הרחקה.

התלמידים יחוייבו להשתתף בכל פעילות ספורט שנקבעה בבית הספר, גם אם זה נוגד את אמונתם הדתית. המשמעות למוסלמים שגם בצום הרמאדן הם יחוייבו להגיע לשיעורי ספורט, בנוסף הם יחוייבו להגיע לשיעורי שחיה, גם אם הם מתקיימים בעירבוב בין המינים.

בנוסף אם יתקיימו סיורים במקומות בהם מוצגים נושאים שונים שנוגדים את אמונתם הדתית, כגון סיור במוזיאון עם תערוכות לא צנועות - כולם יחוייבו להשתתף בסיורים.

כמו כן יאסר על התלמידים להתפלל בשטח בית הספר, גם לא באופן פרטי, ובוודאי לא באופן קבוצתי, מאחר וזה "פוגע בחופש הפולחן של שאר התלמידים שלא מעוניינים להיות חלק מהדת".

מנגד אם תלמיד יבקש אישור להעדר עקב אירוע דתי, (יום כיפור) או להבדיל (סיום הרמאדן) הוא יוכל לקבל את האישור לכך.

הרב משה לוין סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ויועצו המיוחד של רבה הראשי של צרפת רבי חיים קורסיה אמר בתגובה לפרסום התקנות ע"י מנכ"ל משרד החינוך הצרפתי כי לא מדובר בשינוי כלשהו וכי מדובר בתקנות המסדירות חוקים קיימים בבתי הספר הציבוריים הצרפתיים.

"בצרפת כידוע הופרדה הדת מהמדינה ונאסר בחוק על חבישת כיפה בבתי הספר הציבוריים לפני שנים. כך גם תפילות וכל סממנים דתיים.

"היהודים הדתיים שולחים את ילדיהם לבתי הספר היהודיים שם כמובן חובשים כיפה ומתפללים וכו'. החילוניים אינם חובשים כיפה ממילא לצערנו ואת התפילות, כשהם מתפללים, הם עושים בבתי הכנסת.

"איסור לבישת החצאית לגביה כתב המנכ"ל: מדובר על חצאיות ארוכות במיוחד ואין כל איסור ללבוש חצאיות עד הברכיים באופן רגיל".
צרפת לחיצת יד לאישה כיפות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד