י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

דרמה בעיר החרדית מודיעין עילית: רב העיר נגד ה'שיטור הרגלי'

לאחר הודעה של 'הפלג הירושלמי' על הפגנה הערב בעיר מודיעין עילית יצא רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר במכתב חריף נגד ה'שיטור הרגלי' • "לא לשתף פעולה עמם בשום דבר ועניין ולמנוע את כניסתן למקומות ציבוריים" • פרסום ראשון

רב העיר, הרב מאיר קסלר
רב העיר, הרב מאיר קסלר



דרמה בעיר מודיעין עילית: רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר וראב"ד העיר רבי שלמה זלמן אולמן יוצאים במכתב חריף כנגד ה'שיטור הרגלי'.

מדובר בתפנית של ממש, שכן המכתב יצא שעות לפני הפגנת 'הפלג הירושלמי' הערב (רביעי), בעיר מודיעין עילית כנגד מה שהם מכנים "פרצת השיטור הרגלי" בעיר.

מדובר בשוטרי מקוף (שיטור רגלי) אשר מסיירים רגלית בלבד ברחובות העיר, במטרה להראות נוכחות משטרתית ולתרום לתחושת הביטחון של התושבים. השוטרים גם יודעים לזהות חשודים ומטרדים, ששוטר בניידת לא יבחין בהם.

במודעה שפורסמה הבוקר בעיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי נכתב: "כידוע לכל באי שער עירנו, בעת האחרונה נפרצה החומה, חומת עירנו עיר התורה בפרצה נוראה של הקמת 'נקודת משטרה' - מאורת פריצים בתוככי עירנו הקדושה, לטמאות ולסלק כל ריח תורה וקדושה מעירנו המעטירה, ולגייס מתנדבים מתושבי עירנו ח"ו".

אלא שכאמור, היום אחר הצהריים הופיע מכתב מהמרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר שאינו נמנה על 'הפלג הירושלמי' והוא כותב בצורה חריפה: "כידוע לאחרונה מסתובבים בעירנו שוטר ושוטרת על פי מדיניות של משטרה עם הפנים לציבור, כשבתחילה החלו לבקר בכיתות גן ובתי ספר ומשלא נענו החלו לפקוד את החנויות ובתי העסק השונים, וכמו כן נראים מידי פעם שהם משוחחים עם ילדים וילדות ובני נוער ופניתי כמה פעמים בבקשה להפסיק את הסיורים המיותרים הללו ולא נענתי".

הרב קסלר מספר כי "היום בבוקר קיבלתי עדות נאמנה שהשוטרת ביקרה אתמול באחת החנויות ושוחחה עם כמה מוכרות צעירות בניסיון לשכנען להתגייס או להתנדב למשטרה רח"ל דבר שלא יעלה על הדעת בשום פנים ואופן ועל כן הנני מורה בזאת שלא לשתף פעולה עמם בשום דבר ועניין ולמנוע את כניסתן למקומות ציבוריים ולהזהיר את הצעירים שלא לפתוח בשיחה איתם ועלינו לזכור מה שלימדונו חז"ל "טובתם של רשעים רעה היא אצל הצדיקים".

את מכתבו מסיים הרב קסלר "נישא תפילה ליושב במרומים שיציל נפשותינו מן השעות הרעות ויחון אותנו לפליטת עולמים".

על פי המודעה בהפגנה של 'הפלג הירושלמי' צפויים להשתתף הגאב"ד הגר"צ פרידמן, הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, הגאון רבי דוד מינצר מראשי ישיבת כנסת יצחק חדרה והגאון רבי אברהם יחיאל אונא תלמידו של הגר"ש אויערבך זצ"ל.





מודיעין עילית שיטור רגלי הפלג הירושלמי הרב מאיר קסלר מכתב חריף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד