ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תעלומה: מה עשה ספר הנביא אצל סוחר הסמים

"היה פה חומר נפץ שיכול היה להפיל מסוק". כך הגדירו במשטרת ריו דה ז'נירו את חומר הנפץ שהוסלק בתוך ספר נביא שככל הנראה נגנב ונמצא בפשיטה על ביתו של סוחר סמים ואמל"ח • הרב המקומי מנדי אבוטבול מספר ל'בחדרי' את השתלשלות הדברים: "הם ראו אותיות עבריות אז הם התקשרו אלינו, אני הלכתי לראות את הספר, וראיתי שהוא במצב מצוין"

הרב אבוטבול עם ספר התורה
הרב אבוטבול עם ספר התורה



ביום שישי האחרון פשטו שוטרים בריו דה ז'נירו שבברזיל על מחסן של חבורת פושעים, שם מצאו "ספר נביא" שממנו קוראים את ההפטרה, הספר היה חבוי בין שלל כלי נשק וחומרי נפץ, המשטרה המקומית; "היה פה חומר נפץ שיכול היה להפיל מסוק".

לאחר שהספר נמצא, הוא הגיע להרב מנדי אבוטבול חסיד חב"ד, שמכהן כרב בית כנסת המקומי Edmond J. Safra-Ipanema, אנשי המשטרה הם שהעבירו לו את הספר כדי שיקח עליו אחריות.

הרב אבוטבול הגיע ביום שני האחרון לתחנת המשטרה כדי לזהות את הספר, הספר היה חבוי בין חומרי נפץ, במחסן של סוחר סמים מקומי, עדיין לא ידוע מאיפה בדיוק נגנב הספר ומה הוא עשה במחסן של סוחר הסמים, והאם הסוחר הבין את ערכו של הספר.

כאמור, הספר נמצא בתוך מצבור נשק, עם 1,000 כדורים, כולל 350 כדורים מסוג קליבר 30. המחסן היה במקום מסתור, עשרות שוטרים השתתפו בפשיטה כשהם נעזרים ברכב משוריין שדומה לנגמ"ש. כך מדווחים כלי תקשורת בברזיל.

אחרי שהספר ייבדק הוא יועבר לקהילה היהודית באופן קבוע שתשאיר אותו אצלה והוא ישמש את המתפללים בבית כנסת על שם אדמונד ספרא ז"ל.

בריו חיים כיום 30,000 יהודים, לצד התמודדות עם אחוז פשיעה מהגדולים בעולם, ולעיתים קרובות, אנשים נפגעים שם מכדורים טועים שיורים כנופיות רחוב זו לעבר זו.



הרב אבוטבול עם ספר התורה בתחנת המשטרהצילום: הרב אבוטבול עם ספר התורה בתחנת המשטרה
הרב אבוטבול עם ספר התורה בתחנת המשטרה


בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר הרב מנדי אבוטבול כי הסיפור עם 'הנביא' הוא תעלומה גדולה, "התקשרו אלינו מהמשטרה שנבוא לראות את הספר, הם ראו אותיות עבריות אז הם התקשרו אלינו, אני הלכתי לראות את הספר, וראיתי שהוא במצב מצוין, הספר היה בתוך קופסא, ובפנים הקופסא היתה חתימה של הרב המקובל דוד בצרי ראש מוסדות 'סוכת דוד' בירושלים".

לשאלת כתב 'בחדרי חרדים', כיצד הגיע לברזיל הספר בחתימת הרב בצרי, אומר הרב אבוטבול; "אח של הרב בצרי, הרב מנחם בצרי, הגיע לפה לפני 5 שנים לטקס חנוכת בית הכנסת המפואר על שם אדמונד ספרא ז"ל, הוא היה מגיע לפה הרבה, אז אולי הוא הביא את הספר איתו מירושלים, אבל זו תעלומה גדולה, כי אף אחד לא יודע מאיפה הספר הגיע".

לשאלה האם מישהו התלונן שנגנב ממנו הספר עונה הרב, "לא, אף אחד לא התלונן, אנחנו לא יודעים איך זה הגיע לבית של סוחר הסמים, וגם לא יודעים כמה זמן זה היה שם, אין גם את מי לשאול, כי הסוחר לא היה בבית בזמן פשיטת המשטרה".

לסיום, שאלנו את הרב אבוטבול, מה עם הספר עכשיו; "כרגע הוא במשמורת במשטרה, יש כמה הליכים בירוקרטיים שצריך עוד לעשות, אבל עוד כמה ימים זה יגיע לראשי הקהילה היהודית כאן, ואז יוחלט איפה זה ישכון". מסכם הרב אבוטבול את השיחה עם 'בחדרי חרדים'.

יצוין, כי הרב מנדי אבוטבול הינו יד ימינו של אביו הרב גבריאל אבוטבול המכהן כרב בית הכנסת ע"ש אדמונד ספרא ז"ל, בכל הנוגע לענייני הקהילה.











נביא פשיטה סוחר סמים תעלומה הרב מנדי אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד