ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ניקי היילי: "חמאס רוצה להשמיד את ישראל, פגיעה בגן ילדים היא בלתי נסבלת"

שגרירת ארה"ב התייצבה כהרגלה לצד ישראל בדיון שלא מן המניין אשר יזמה במועצת האו"ם נגד ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האיסלמי ששיגרו במהלך יום שלישי עשרות רקטות לעבר ישראל; "מי מכם היה מוכן לספוג עשרות רקטות על ארצו?" היא שאלה את המדינות שאינן מגנות את הירי • צפו

אילוסטרציה. צילום: עאבד רחים אל חטיב, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: עאבד רחים אל חטיב, פלאש 90



כחלק מהתהליך של התייצבות חזקה לצד ישראל מצידה של ארה"ב מאז היכנסו של טראמפ לבית הלבן, שגרירת ארה"ב באו"ם לא איכזבה גם הפעם ותקפה את המדינות שאינן עומדות לצד ישראל.

בדיון שלא מן המנין במועצת הביטחון של האו"ם אתמול (רביעי) לבקשתה של ארצות הברית, גינתה שגרירת ארצות הברית ניקי היילי בחריפות, את ארגווני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

"עשרות רקטות שוגרו לעבר ישראל תוך יממה אחת, ולמרבה המזל אף אחד לא נפגע, והנפילה של פצמ"ר בגן ילדים היא בלתי נסבלת", ציינה היילי בנאומה.



היילי תקפה את המדינות שאינן מתייצבות לצד ישראל, ואמרה ה"יש מדינות שחברות במועצה כאן, ששותקות בשיגור רקטות לעבר יעדים אזרחיים, וחושבות שזה לא טרור, וחמאס מתחרט שהפסיק את האש, כי אף ישראלי לא נפגע מהמתקפה".

יצוין כי שלושה חיילים נפצעו קל מרסיסי מרגמות, אך היילי כנראה התכוונה שלא היו הרוגים בצד הישראלי.

היילי תקפה בזעם את המדינות החברות באו"ם, "מתקפת הטרור הזו מוכיחה את מה שאנחנו טוענים כל הזמן, המטרה של חמאס להשמיד את ישראל, לבנות מנהרות טרור, להפר את הסדר על הגדר בגבול עם עזה".

השגרירה שאלה את נציגי המדינות, "מי מכם היה מוכן לספוג עשרות רקטות על ארצו?".

השגריר הפלסטיני לאו"ם ריאד מנסור הגיב לדבריה של היילי ואמר כי "הגיע הזמן להפסיק את המצור הישראלי על רצועת עזה שנמשך למעלה מעשור".

השגריר הישראלי דני דנון נאם גם הוא ואמר כי "האו"ם צריך להכריז על חמאס כארגון טרור, בדיוק כמו אל-קאעידה ודאעש".
ניקי היילי הסלמה בדרום שיגור רקטות חמאס דיון באו''ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד