כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כך הפכה רוסיה את סוריה לשפן הנסיונות שלה

דיווחים שונים מעלים תהיות באשר לעזרתם של הכוחות הרוסים לסוריה • בכיר רוסי צוטט: "כשעזרנו לעם הסורי, בדקנו למעלה מ-200 סוגים חדשים של נשק"

טנקים רוסים בכיכר האדומה במוסקבה. צילום: רויטרס
טנקים רוסים בכיכר האדומה במוסקבה. צילום: רויטרס



אתר albawaba מפרסם כי רוסיה ערכה ניסויים בשדה הקרב בסוריה במגוון כלי נשק, ביניהם טנק ללא נהג.

ולדימיר שמנוב, ראש ועדת הביטחון של הפרלמנט הרוסי, צוטט אומר: "כשעזרנו לעם הסורי, בדקנו למעלה מ -200 סוגים חדשים של נשק".

בתחילת החודש, הודיע משרד ההגנה הרוסי כי הטנק בלתי המאויש החדש שלהם היה מבצעי, וכן נבדק בהצלחה בסוריה.

בעוד כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים), הידועים יותר כ'מזל"טים', הופכים נפוצים יותר ויותר באזורי סכסוך ברחבי העולם, רכבי שטח בלתי מאוישים (UGV) עדיין נדיר יחסית בפעולות לחימה.

הודעה זו של רוסיה אינה חסרת תקדים. המיכל האוטומטי החדש, המכונה אוראן 9, הוא רק האחרונה של הניסויים הטכנולוגיים של הצבא הרוסי בסוריה. ולדימיר שמנוב, ראש ועדת הביטחון של הפרלמנט הרוסי, צוטט באומרו: "כשעזרנו לעם הסורי, בדקנו למעלה מ-200 סוגים חדשים של נשק".



פרופ' מייקל הורוביץ, מומחה לטכנולוגיה צבאית באוניברסיטת פנסילבניה, צוטט באתר כי "רוסיה מכירה בכך שכלים בלתי מאוישים הם הדבר הבא בשטח הצבאי, ורוסיה נמצאת רחוק מארה"ב וישראל בכל מה שנוגע לכלים בלתי מאוישים, ולכן הרוסים ניצלו את ההזדמנות לערוך ניסויים בסוריה, אי אפשר עוד לדעת כמה אפקטיבי אוראן 9 הרוסי, אבל זה יגרום למדינות נוספות להשיג רכבים משוריינים לא מאוישים".

אוראן 9 הוא דגם חדש ששודרג מאוראן 6, רכב משוריין ששימש בעיקר לנטרול תחמושת וחומרי נפץ שהיו בצדי דרכים, טנקים לא מאוישים קטנים בהרבה וקלים יותר מאשר טנקים מאוישים.

טנק מאויש יכול לשקול בין 60 ל-120 טון, ואילו אורן 9 שוקל כ-10 טון. ומצויד עם רקטות נ"ט, מקלע כבד של 30 מ"מ.

חשוב לציין שבעוד המל"ט מופעל מרחוק, הטנק המשוריין אמנם מופעל מרחוק, אך המפעיל שלו חייב להיות במרחק שלא יעלה מ-2.5 קילומטר.

האתר מציין שהרכבים המאויישים יגרמו לפחות הרוגים חפים משפע.
רוסיה סוריה מלחמת אזרחים ניסויים נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד