י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכשיר 'ממוגרפיה' מהמתקדמים בעולם נחנך במרכז הרפואי "מעייני הישועה"

מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א: יש להישמע להוראות הרופאים המומחים הקובעים כי יש בגילוי המוקדם של המחלה ל"ע כדי להציל חיים ממש

מכשיר הממוגרפיה. צילום: בחדרי חרדים
מכשיר הממוגרפיה. צילום: בחדרי חרדים

מכשיר ממוגרפיה דיגיטאלי מהמתקדמים ביותר בעולם המערבי בכלל - ובישראל בפרט, נחנך בימים אלו במרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק. המכשיר החדש אשר נרכש בעלות גבוהה מאד, מעלה את רמת האבחון הרפואי לעומת המכשור הרפואי הקיים, ומאפשר גילוי מוקדם של המחלה ל"ע בקרב נשים.

המכשיר החדשני "סיליניה דמנשן" (דיגיטאלי) יפעל במסגרת מכון הממוגרפיה הפועל בבית החולים מזה שנים בתחום הגילוי המוקדם של המחלה ל"ע, במקצועיות מרבית וטכנולוגית, ובהכוונתם וברכתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א אשר קראו לציבור להישמע להוראות הרופאים המומחים הקובעים בבירור כי יש בגילוי המוקדם של המחלה ל"ע כדי להציל חיים ממש, ועל כן יש לבצע את בדיקת הממוגרפיה בגילאים המתאימים.

על מכתבם של מרנן גדולי ישראל אשר הופקד לפני מספר שנים בידי סגן המנהל הרפואי של 'מעיני הישועה' ד"ר הרב מנחם חיים ברייאר, חתומים מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, מרן הגר"ש הלוי וואזנר שליט"א, מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מרן הגר"נ קרליץ שליט"א, ובמכתב מצוין כי "כיום יש אפשרות לכל אחד באופן קל, לבחון בעצמו עניינים יסודיים של בריאות גופו, ולעמוד על המשמר לקדם פני רעה במחלה הידועה ח"ו רח"ל, ובפרט בעניין מניעת המחלה הידועה אצל נשי ישראל".

מרנן ורבנן גדולי ישראל הוסיפו במכתבם כי "דבר גדול ונשגב עושים בזה, הנוגע לפיקוח נפשות, ובוודאי ראוי שכל אחד יקבל הדרכה בעניינים אלו, כי הוא בכלל מה שציוונו בתוה"ק "רק הישמר לך ושמור נפשך". מכתבם של גדולי ישראל מלווה בהכוונתם התמידית של מרנן ורבנן פוסקי ההלכה המכוונים את דרכו של בית החולים.

בהנהלת "מעייני הישועה" מציינים כי מכשיר הממוגרפיה החדש מאפשר פענוח ברמה גבוהה במיוחד, וכי במכון הממוגרפיה מתקיימות הבדיקות על טהרת הצניעות בניהול צוות רפואי הכולל נשים בלבד. "מדובר במכשיר דיגיטאלי בעל יתרונות רבים ובהם יכולות גילוי מדויקות יותר ביחס למכשור הרגיל הקיים בארץ. המכשיר מאפשר תוצאות אמינות יותר וכן בכמות הקרינה המוערכת בכ30 % פחות מן המכשירים האחרים. השימוש במכשיר הממוגרפיה הדיגיטאלי החדש - יפחית גם את משך הבדיקה בכמחצית – מ10 דקות בדיקה ל5 לערך, מה שיגרום בנוסף, לפחות המתנה, ולכמות גבוהה יותר של נבדקים פוטנציאליים אפשריים.

ב''מעייני הישועה'' מציינים כי בימים הקרובים תיחנך ע"י גדולי ישראל שליט"א המחלקה ובה המכשור החדש וקוראים לציבור לבוא ולהיבדק. "למרבה הצער הסטטיסטיקה הרפואית קובעת כי אחת מכל שמונה נשים בישראל לוקה ל"ע במחלה הקשה, ומוכח כי שלב הגילוי המוקדם, יש בו כדי לסייע בהחלמה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד