י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב מלונדון מזהיר: "אין פה עתיד לחרדים, אי אפשר להמשיך ככה"

יתכן וקרב היום בו יתקבצו ישראל מהגלויות ויעלו לארץ הקודש. החוקים החדשים המתערבים בתכני החינוך החרדי, מביאים את הרבנים בזה אחר זה להרים ידיים ולשגר מילות ייאוש • האחרון הוא אחד מראשי הקהילה החסידית בלונדון שכתב מאמר בעניין

ילדים בלונדון. (באדיבות המצלם)
ילדים בלונדון. (באדיבות המצלם)



"אם ההחלטות הללו לא יתאימו לצרכים שלנו, אז אין עתיד לקהילה החרדית בבריטניה". כך מזהיר הרב אהרן קליין, מראשי חסידות בעלזא בלונדון, במאמר שפרסם בעיתון 'המודיע' בשפה האנגלית.

הרב קליין מתייחס לחוקים החדשים בכל נושא החינוך בבתי ספר חרדיים שמקבלים תקציב ממשרד החינוך, ובלי התקציב הזה הם לא יכולים לשרוד, ההוראות החדשות הם "חובה ללמד על השונה ועל האחר וללמוד להכיל דברים שונים".

"העניין הוא לא התנכלות מיוחדת לחרדים", מסביר הרב קליין, "כי אם הפחד של הבריטים מצעירים שמצטרפים לקבוצות קיצוניות דתיות, ובנסיון לגרום לצעירים הללו להבין שיש עוד דרכים לחיות, הבריטים רוצים שכל בתי הספר ילמדו על דברים שהם מבחינת החרדים תועבה".

"מדברי כפירה בבורא עולם, ועד עבירות שעליהן נאמר 'יהרג ועל יעבור', ושאר דברי תועבה. הדברים הללו לא יעברו באף בית ספר חרדי", הוא מציין. חלק מהדברים אותם דורש משרד החינוך הבריטי ללמד, לא ראויים לפרסום באתר 'בחדרי חרדים', אז חסכנו אותם מכם הגולשים.

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' לפני שלושה חודשים. גם רבה של גייטסהד הגאון רבי שרגא פייבל צימרמן, אמר בראיון לתקשורת כי המצב מחמיר ויהודים יאלצו לעזוב, "אם הנושאים הללו לא יוסדרו, אנחנו לא נוכל להישאר שם".

הרב צימרמן דיבר אז על כמה נושאים הנוגעים בציפור הנפש, שהיהודים החרדים באירופה מתמודדים איתם במספר מדינות, מוסדות חרדיים חייבים ללמד את התלמידים על דברים שעליהן נאמר "יהרג ואל יעבור" והן בגדר כפירה, כגון, הוצע שהתלמידים יחוייבו ללמוד על האבולוציה ועל כך שישנם וריאציות בהן נברא העולם.

הרב צימרמן מראשי הרבנים בבריטניה שמכהן כרב העיירה החרדית גייטסהד הוסיף, כי "התערבות המדינה בחינוך הדתי הוא הנושא החמור ביותר שעומד בפני היהודים בבריטניה מאז הגירוש של המלך אדוארד הראשון לפני יותר מ-700 שנה, יהודי אנגליה מרגישים שהם במצב חירום".

הוא גם תקף אז את השמאל, ואמר, "הם פרוגרסיביים ולא מרוצים שהשיגו שוויון של דברים שנחשבו פעם למחלת נפש או לפשע, הם רוצים להכריח את כולנו לקבל אותם".

הרב צימרמן אמר כי רבנים בכירים נוספים מרחבי הארץ הסכימו לאחרונה על הצורך להראות חזית מאוחדת נגד הכוונה להכריח את החרדים ללמד את הדברים הללו.
הרב אהרן קליין לונדון אירופה חוקים כפירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד