י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קבר את סיכויו לזכות בראשות העיר? ליאון: "המתחם יישאר פתוח

לא ברור אם זו היתה פליטת פה או ניסיון למצוא חן בעיני קהל מסוים, אלא שהחרדים זוכרים ולא שוכחים משה ליאון הצהיר במליאת מועצת העיר ירושלים: "מתחם התחנה יישאר פתוח", זאת ללא חשש מפני הבאות ובעוד השר אלקין נושף בעורפו • צפו

אולם מועצת העיר הערב. (צילום: בחדרי חרדים)
אולם מועצת העיר הערב. (צילום: בחדרי חרדים)



מליאת מועצת העיר ירושלים התכנסה הערב (חמישי) לדון שוב בתוכניות מתחם התחנה, שנפלה בהצבעה בדיון החוזר בשבוע שעבר והגיע לוועדה המוחזית.

הדיון התקיים בעקבות חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לעירייה שטען כי הדיון בשבוע שעבר במליאת וועדת התכנון אינה קבילה חוקית, וכי מליאת המועצה צריכה לקבוע - האם להסיר את חתימת עיריית ירושלים מהתב"ע למתחם התחנה. כך דווח ב'בחדרי חרדים'.

אלא שחברי המועצה נדהמו לגלות חוות דעת של אותו יועץ משפטי, שקבע כי גם הדיון היום אינו תקף חוקית, וביקש להסיר את ההצבעה לסדר שעלתה היום להצבעה.

בתגובה הגיבו חברי מועצת העיר החרדים וקרעו את חוות הדעת לעיני היועמ"ש ותקפו אותו בחריפות.

אלא שלצעד הזה החרדים לא ציפו, הגבות הורמו כאשר המועמד לראשות העיר משה ליאון השתתף בדיון והודיע כי יתנגד להצבעה. ליאון תקף את ראש העיר המכהן ניר ברקת והתלונן; "למה התוכנית עולה עכשיו חודשים לבחירות, בזמן ששנה וחצי החרדים מבקשים שיתקיים דיון בתוכנית".

לתדהמת החרדים ליאון הוסיף וביקש מברקת; "תדחה את הדיון עד לאחר הבחירות, אני מתחייב שבראשותי העירייה תדאג כי מתחם התחנה יישאר פתוח".


(ליאון מצהיר הערב)

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר המועצה יעקב הלפרין, היה ראשון הנואמים. בפתח דבריו הבהיר: "כל חברי המועצה החרדים חתמו בסוף על ההצעה לסדר". בהמשך בחר לצטט את דברי הנביא נחמיה על חילול השבת שהביא לחורבן הבית.

חבר המועצה אליעזר ראוכברגר קרא בדבריו ליועמ"ש של העירייה, "להתפטר אם יתברר בבית המשפט שחוות הדעת אין לה ערך ואיננה קבילה". ראוכברג נשאל ע"י ברקת מה יעשה אם יתברר שחוות הדעת המשפטית כן קבילה, וענה כי "במקרה והחוות דעת כן תהיה קבילה הוא יעזוב את תפקידו".

בתום הדיון הסוער ניצחו החרדים, כאשר 14 תמכו בהצעה לסדר ועשרה התנגדו, משמעות ההצבעה שכעת העירייה לא תוכל לחתום או לפעול למען התב"ע של מתחם התחנה הפעיל גם בשבת.

בצל הדברים אישרה היום הוודעה המחוזית, את דרישת עיריית ירושלים ואחרי ההצבעה הערב עיריית ירושלים לא תוכל לדרוש שוב דיונים בנושא מתחם התחנה.

לאחר ההצבעה הערב ובעקבות ההצבעה הבוקר בועדה המחוזית, האופציות להפוך את הקערה על פיה ולשנות את החלטת הועדה המחזוית היא בשתי דרכים: ע"י הסרת החתימה של רכבת ישראל, שהדבר עדיין נתון לפתחו של שר התחבורה ישראל כץ שיכול להסיר את בקשת רכבת ישראל התב"ע ממתחם התחנה. לצורך כך פנו בסיעות החרדיות אל חברי הכנסת לפעול בעניין מול השר כץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסיעות החרדיות צפויים לערר למועצה הארצית לתכנון ובניה ולצורך כך יכנסו בימים הקרובים את ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין, כדי לדרוש מימון משפטי לצורך הגשת הערר.
משה ליאון בחירות מתחם התחנה הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד