י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דגל: "הציונות הדתית פוגעת בעם ישראל"

חשיפת 'בחדרי' מגיעה למשבר פוליטי? ב'דגל' תוקפים את הדוח • גפני: "הכל רק ניסיונות לפגוע" • מקלב: "אין סעיף אחד שלא התאימו את עצמם לדרישות הרפורמים" • אשר: "נתנגד בתוקף לכל החלטה שהיא פגיעה בסטטוס קוו ובשלמות העם היהודי"

חברי הכנסת של דגל התורה
חברי הכנסת של דגל התורה



סערת הגיור שנחשפה ב'בחדרי חרדים' מובילה למשבר פוליטי. לקראת הגשת ההמלצות ביום ראשון, ב'דגל' מציבים אולטימטום ומבהירים, "לא ניתן לקדם את זה".

בראיון שמתפרסם הבוקר ב'יתד נאמן' הגיבו חברי הכנסת של 'דגל' למסקנות וועדת הגיור: "נושא הגיור, שמירה על כרם בית ישראל וטהרת הייחוס, הם הנושאים המרכזיים במאבקים שאנחנו מנהלים כאן בישראל מול המבקשים לפגוע בכך השכם והערב". אומר ראש התנועה ח"כ משה גפני.

"אני זוכר שהיתה קדנציה אחת שבה מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל לא נתן לנו להיכנס לקואליציה גם אחרי סגירת כל ההסכמים, עד שיוסכם על שמירת הסטטוס קוו בנושא הגיור - והתעכבנו בגלל זה בשבוע. זה אצלנו נושא מרכזי לא ניתן לוותר בו". מצהיר גפני ומוסיף: "מה שקורה בפועל כל הזמן וגם עכשיו, זה שיש כל הזמן ניסיונות של הפשרנים למיניהם ובראשם הרפורמים לפגוע בטהרת הייחוס. הם לא רוצים בשלמותו של עם ישראל. המטרה שלהם היא לפגוע בנושאים הכי קריטיים ולכן גם בג"ץ מתערב כי זו גם מטרתו".

לדברי גפני, "אין אף אחד מהעותרים לבג"ץ המבקש את טובת עם ישראל. כל אחד בדרגתו הוא מנסה לפגוע בעם ישראל החל מהציונות הדתית וכלה ברפורמים שמטרתם היא להרוס את הכל. אין שום ערך בענין הזה הכל רק ניסיונות לפגוע. המסמך הזה שהוגש אתמול הוא חספא בעלמא ולא ניתן לקדם אותו. המסמך מנסה למצוא חן בעיני כולם. ולמצוא חן בעיני כולם זה להתפשר על נושאים מהותיים. מטרת הרפורמים והעותרים מסומנת מראש. ולכן לא ניתן להסכים לה".

חבר הכנסת אורי מקלב, אמר גם הוא כי "בהמלצות והמתווה המגבש אין לא פתרון ולא מענה או שיפור המצב אלא ביקשו לעקור את הכל, אין במתווה סעיף אחד ונושא אחד שלא התאימו את עצמם לדרישות הרפורמים והקונסרבטיביים, ללא שהם עצמם היו מעורבים בהצעה זו. דבר זה היה מפתיע אף אותם עצמם, מדובר בסכנות מרחיקות לכת שלא משאירות אבן אחת בתוך מערך הגיור שיעשה על פי ההלכה".

לדברי מקלב, "זהו מסמך מבזה, פוגע אשר מפקיע מהרה"ר את הסמכות לשנות את הגוף הבוחר מעבר לכך שאף הפעם הינם מכתבים בענייני הלכה לראש מערך הגיור, מכתיבים להם לקבל ולהכיר גיורים מחו"ל. יש פה כפיה לקבל הליכים שאינם עומדים בשום קנה מידה ומעמד הלכתי כזה או אחר, אלו תהליכים שאין להם שום מעמד ותפיסה הלכתית, כמו לתת אפשרות לגיור לרבני ערים שאינם בקיאים בדיני הגיור, לצערנו כיום אף משמשים רבני ערים אשר בחסות ארגונים רפורמיים כאלה ואחרים פוגעים בהלכה ממש ופועלים בניגוד להלכה, לוקחים את הרבנות ככסות להגיד כשר אני".
"גיור זהו מענה לבקשת האנשים אך זוהי לא משימה לאומית שצריך לעמוד בה", הוסיף מקלב. "הם רוצים למנוע התבוללות אך יגרמו להתבלבלות הגדולה ביותר, לא נוכל להכיר בדברים האלה".

חה"כ יעקב אשר, הגיב אף הוא לפרסום ב'בחדרי חרדים' ואמר כי "כבר כשרואים מי אלו התומכים בטיוטת החוק כמו ח"כ אלעזר שטרן ואחרים זו סיבה בשבילנו להתנגד לפני העיון בטיוטה. בנוסף, מר משה ניסים כיהן כוועדת יחיד אבל גם אם היו שם נציגים מטעמנו, לא היו מתחשבים בדעתם והם היו רק חותמת גומי להחלטות של יו"ר הועדה הזו".

אשר הוסיף ואמר כי "כדי להיות יהודי לא מספיק רצון או צביון יהודי. להיות יהודים יכולים רק על פי ההלכה. להצטרף לעם היהודי אפשר רק אם הגיור נעשה לפי ההלכה. ולא בשום צורה אחרת. אנו נתנגד בתוקף לכל החלטה שהיא פגיעה בסטטוס קוו ובשלמות העם היהודי על פי ההלכה, גם אם הבג"ץ יתמוך בזה אנחנו נדע איך לעקוף את ההחלטה באמצעות חקיקה או מהלכים אחרים".
לדבריו, "אין שום משמעות לתמיכה של הרפורמים בהחלטות הועדה היות והגיור שלהם לא נעשה לפי ההלכה. כעת ההכרעה האם לתמוך וכיצד להתייחס תהיה של גדולי ישראל".
חוק הגיור דגל התורה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד