י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגרש"מ עמאר במתקפה: "אי אפשר לשתוק - גירות אינה פוליטיקה"

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, תוקף את המלצות הגיור של ועדת ניסים: "יש שחושבים שגירות זו פוליטיקה, שיחזרו בהם. הרפורמים באים, הם לא יושבים פה, אבל הם נלחמים נגד השבת, נגד מקום המקדש ונגד עם ישראל"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר במתקפה חריפה נגד המלצות הגיור של השר לשעבר משה ניסים.

במהלך שיעורו השבועי אמש (חמישי), התייחס רבה הרב ששימש בעבר כנשיא בתי הדין, להמלצות שנחשפו ב'בחדרי חרדים' ואמר: "הרבה חושבים 'בואו נקל עליהם כדי שלא תהיה התבוללות', בוא נגיד להם לכולם מותרים לכם. יש כאלה רוצים לגייר אלפים ורבבות. לו חכמו ישכילו זאת, שבדיוק להפך, בזה עושים התבוללות לכתחילה.

הגר"מ עמאר הוסיף "עשו עכשיו איזה מסמך של דו"ח, אני בטוח שמי שכתבו אותו - אולי היו ביניהם יחידים שאין להם. שיש שם חלק שלא מבינים בכלל מה זוה הלכה, חושבים שגרות זה משהו אולי 'פוליטיקה' או 'מדיניות', כל זה שטויות. גרות זה הלכה!. כמו שגט זה הלכה, התורה קבעה.

"התורה אמרה שאם אחד רוצה להיות יהודי - יש דיני גיור. זה נכתב בתלמוד, למדנו את זה מהפסוקים בתורה, וזה נפסק בכל הפוסקים. יש הלכות!, כמו שיש הלכות של בשר וחלב, ויש הלכות ציצית ותפילין - יש הלכות של גרות".




לדברי הרב, "באם רוצים. כי יש לחץ לעשות. יכולים לבקש מהדיינים שישתדלו, שיש מחלוקת שאפשר להקל, אבל לבוא ולומר: להוציא את הגרות מידי הרבנות, זה פירושו לנתק את הגרות מההלכה, אז אין כלום, זה סתם שטויות, בשביל מה?".

הרב תקף בדבריו את הרפורמים ואמר: "טוענים ואומרים ש'החומרות' שלנו גורמות להתבוללות. צאו וראו מי מתבולל. הנה הרפורמים הגרות שלהם - זה בדיחות. לא מחמירים. להפך, הם מלמדים את הגר שאין שבת, אין כיפור ואין טהרה. ושמה אין התבוללות? שם ההתבוללות! כמעט ואין להם המשך!".

הגר"ש עמאר סיפר: "הנשיא שמעון פרס ז"ל, אמר בבית שלי כמה פעמים, כמה פעמים דיבר שחייבים לעשות גיור כהלכה. הוא אמר 'בשבילי מי-הוא יהודי? זה מי שיש לו נכד יהודי'".

"אי אפשר לנו לשתוק" הוסיף הרב בהתייחסות להמלצות השר לשעבר משה ניסים: "לא נוכל להתאפק!, כמו שדיברנו בזמנו בנושא קדושת הכותל. גם פה, הרפורמים באים, הם לא יושבים פה!, הם נלחמים נגד השבת, נגד מקום המקדש ונגד עם ישראל".

הראשון לציון סיים את דבריו בקריאה: "אני קורא מכאן לכל אלה שעשו את זה, שיחזרו בהם. יש בניהם אנשים יראים, הטעו אותם. שיחזרו כולם. לא רק הרבנים, יש יראי ה' שחושבים שעושים טוב ולא נכנסו לעומק הסוגיה הקשה הזו. אדם שחוזר בו זה מעלה, לא חיסרון.

"לצערנו, בגלל שיש פוליטיקה גדולה בארץ, ויש בפוליטיקה חרדים וחילונים, הפוליטיקה הזו מבלבלת את האנשים, עד כדי כך שכל מאבק חושבים זה פוליטיקה. אנחנו לא נזוז ולא נשנה את דרכנו, חובתנו להלחם על דבר ה' בכבוד ובאהבה גדולה לכל יהודי, אבל לא נוותר".
הגרשמ עמאר סערת הגיור ועדת ניסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד