י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב תקף: "די לאפליית החרדים העובדים"

סוגיית החרדים העובדים היא סוגייה שלא הגיעה אל פתרונה • אלפי חרדים מופלים לרעה רק בשל העובדה שהם עובדים לפרנסתם • הרב דוד לייבל תקף אמש את התופעה והפתיע: "לא להקים מוסדות"

הרב לייבל. לא לפתוח מוסדות לחרדים העובדים
הרב לייבל. לא לפתוח מוסדות לחרדים העובדים צילום: ארכיון בחדרי



סוגיית החרדים העובדים עלתה על סדר היום בימים האחרונים, וצפויה לעלות שוב לקראת הבחירות המקומיות והכלליות – אז יבקשו המפלגות החרדיות את קולם של אלפי החרדים העובדים בישראל.

אחת הסוגיות המטרידות ביותר את אלה שמגדירים את עצמם חרדים למהדרין ושומרים על קלה כבחמורה ועובדים לפרנסתם ולא נכללים בין יושבי בית המדרש – היא אי קבלת הילדים למוסדות החינוך הן לבתי הספר של הבנות והן לתלמודי התורה של הבנים.

אלפי משפחות של חרדים עובדים נאלצים להתמודד עם קשיים גדולים, בעת שהם מבקשים לשלוח את בנם או את בתם למוסדות החינוך. בעקבות כך – קמו להם בשנים האחרונות מוסדות תורה ייחודים לבני מגזר החרדים העובדים.

מי שסבור דווקא שעדיף למנוע את פתיחת המוסדות הייחודים למשפחות החרדים העובדים, הוא הרב דוד לייבל העומד בראש ארגון 'אחוות תורה' המפעיל כוללים ישיבתיים לחרדים העובדים.

אמש (חמישי) קיים אירוע בירושלים שם אמר את הדברים הבאים: "לדעתי לא צריך ולא נכון לפתוח מוסדות לילדים של העובדים בנפרד", אמר הרב לייבל, "אלא צריך את האיזון המבורך לכולנו יחד".

קודם לכן הוא אמר כי: "בתחילת הדרך הרב שטיינמן תמך במיזם הזה, הוא חשש מאד שזה לא יעבוד בלי כסף, והנה, אתם פה, אלפים הלומדים תורה לשמה, שבטי י-ה. זה המקום שמכבדים אותך במה שאתה, כמפרנס משפחתך כמקיים השולחן ערוך ובהתחייבותך בתורה. כגוף המאחד והמאחד את כל העובדים והלומדים תורה, הרוצים לקיים את השולחן ערוך ככתבו וכלשונו, אנחנו עם ישראל".

הרב לייבל תקף את התופעה המכוערת של אי קבלת ילדים ממשפחות של חרדים עובדים, למוסדות החינוך, ואמר כי "מגיע לנו וללומדי אחוות תורה - המקפידים על שולחן ערוך, להיכנס בלי שום אפליה לכל חיידר, לכל ישיבה, לכל סמינר. הרב שטיינמן אמר שצריך להכניס את כולם".

בראשית דבריו אמר: "אנחנו כאן הערב - ספרדים, אשכנזים, חסידים, ליטאים, קנאים, אקדמאים, נטורי קרתא, חיילים, כלל ישראל. כולם מתאגדים היום בנקודה עצמה המכוונת את עם ישראל- התורה! התורה וקיום המצוות. הקדוש ברוך הוא, אורייתא וישראל חד הוא.

"באף תקופה לא היה רק צבע אחד לכל חלקי עם ישראל. אצל החסידים יש ויז'ניץ, בויאן, סערט ויזניץ, גור, בעלז, נהרא נהרא ופשטא", הוסיף.

"אצל הלא חסידים היו מאז ומעולם סוגים מסוגים שונים. יהדות הונגריה, יהדות עדות המזרח, יהדות אשכנז, יהדות ליטא. למרות הוויכוחים, למרות השוני היה תמיד כבוד הדדי. השוני לא הפריע להפגש עם הרבי מחב"ד, השוני לא הפריע לחזון איש ללכת לבקר את ר' עמרם בלויא בכלא, השוני לא הפריע לר' חיים זוננפלד ללכת עם הרב קוק ור' איסר זלמן למסע בין הקיבוצים", הוסיף הרב לייבל.
הרב דוד לייבל חרדים עובדים חרדים אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד