י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה - יורטה רקטה מעל העיר שדרות

לאחר חצות, הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, בעיצומו של גל תקיפות של חיל האוויר ברצועת עזה. יורטה רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שדרות. חלקיה נפלו על רכבים בעיר. אין דיווח על נפגעים

צילום: ישראל ארד, פלאש90
צילום: ישראל ארד, פלאש90



הלילה לאחר חצות, בשעה 00:40, הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, לאחר שזוהה שיגור רקטות לעבר איזורים מיושבים. אין דיווח על נפגעים.

תושבי גבול הרצועה דיווחו על פיצוץ שנשמע באיזור לאחר האזעקה, כפי שהתברר, מדובר בירוט מוצלח של כיפת ברזל.

במשך כשעה תקף צה"ל שורה של יעדי טרור ברצועת עזה, מוצבים ומטרות, בעיקר של חמאס אך גם של הג'יהאד האיסלמי, אולם לא דווח על נפגעים.

אתמול (מוצ"ש) סמוך לשעה 19:50 הופעלה האזעקה בכמה יישובים במועצה האזורית אשכול. שתי דקות לאחר מכן הופעלו האזעקות בכמה יישובים נוספים באשכול. לפי הודעת דובר צה"ל, זוהו שני שיגורי רקטות משטח רצועת עזה לישראל.

שיגור אחד יורט על ידי מערכת כיפת ברזל, הרקטה השנייה נפלה ככל הנראה בשטח רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מוקדם יותר סיכל כוח צה"ל ניסיון פגיעה בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל. הכוח זיהה חוליית מחבלים בעת שחצתה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. הכוח הגיע לנקודה וביצע ירי לעברם. החשודים נמלטו לשטח הרצועה.



בנוסף, אתמול אירעו הפרות סדר אלימות של אלפי פלסטינים במרחב גדר המערכת ברצועת עזה במספר מוקדים, במהלכן ירו מחבלים לעבר כוח צה"ל, הושלכו רימונים, מטעני נפץ ובקבוקי תבערה, יודו אבנים והתבצעה פגיעה בגדר המערכת ובתשתיות ביטחוניות במספר נקודות.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול אמר: ״אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של ׳שקט׳. לא נהיה מוכנים למציאות של ירי ספוראדי לשטחנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא ובהערכות המצב האחרונות אין שינוי בהנחיות לתושבים. עודכנו על ידי הצבא שכיפת ברזל נפרסה במרחב המועצה ומהווה נדבך חדש נוסף ומשמעותי מבחינתנו להגנה עלינו. הוכחה לכך הוא היירוט המוצלח הערב של הרקטה על ידי כיפת ברזל".
רצועת עזה שיגור רקטות צבע אדום שדרות עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד