כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

לילה לא שקט עבר על תושבי עוטף עזה: שיגורים, אזעקות ותקיפות

ארגוני הטרור בעזה שיגרו במהלך הלילה רקטות לעבר יישובי הדרום, כמה אזעקות הקפיצו את התושבים אשר חלקם בחרו לנום את הלילה במרחבים המוגנים • בחסדי שמים לא היו נפגעים • צה"ל תקף באותן שעות ברצועת עזה שורת יעדי טרור של חמאס

אילוסטרציה. צילום:עופר צידון, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום:עופר צידון, פלאש 90



לילה לא שקט עבר על תושבי עוטף עזה שנאלצו שוב לישון במרחבים מוגנים.

במהלך הלילה שיגרו ארגוני הטרור מרצועת עזה רקטות לעבר ישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, שדרות ופאתי לכיש. לפחות שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת ההגנה כיפת ברזל, השאר, חלק נפלו והתפוצצו בשטחים פתוחים והיו גם רקטות שלא חצו את גבול ישראל.

לקראת חצות הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרה יעדים בשלושה מתחמים של חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה. מדובר בתקיפה שנמשכה כשעה.


התקיפות הלילה ברצועה. (צילום: דובר צה"ל)

במקביל לתקיפות ברצועת עזה, ארגוני הטרור המשיכו לשגר רקטות לעבר מדינת ישראל. האם מדובר במערכות אוטומטיות ולכן לא חוסלו חוליות השיגור? יתכן. זה התחיל עם שדרות ושער הנגב, שם כיפת ברזל ניטרלה את הסכנה. מערכת ההגנה כיפת ברזל יירוה עוד לפחות 2 רקטות נכון לשעה מ3:40 ששוכרו לעבר איזורים מיושבים. מבפר רקטות התפוצצו ולא גרמו לנפגעים, ככל הנראה בשטחים פתוחים.

הסבב הזה החל למעשה אתמול לקראת צאת השבת, כאשר שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על-ידי מערכת כיפת ברזל והשני נפל ככל הנראה בשטח רצועת עזה. מספר שעות לאחר מכן תקף צה"ל עשרה יעדים והתגובה לא איחרה לבוא.

בהודעת צה"ל נמסר כי חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה. "אם בחירתו היא להוסיף ולפעול בדרך הטרור במקום לפתור את מצוקותיהם של תושבי עזה - הוא ימשיך לשלם על כך מחיר כבד שילך ויגבר כלל שיידרש" נכתב בהודעה רשמית.

בצה"ל אמרו כי גל התקיפות הלילה בוצע בתגובה לירי הרקטות ולאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע. בהודעה פירט צה"ל השלכת רימון ומטענים, ניסיונות לפריצת הגדר, פגיעה בתשתיות ביטחונית ובאופן לא שגרתי כלל צה"ל ברשימה גם שריפת שטחים בשטח ישראל על ידי עפיפוני ובלוני תבערה. 
עוטף עזה תקיפות שיגורים אזעקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד