כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המסתנן: "הם מהגרים, אנחנו פליטים" צפו

במהלך מחאה של תושבי דרום תל אביב אמר אחד המסתננים לכתב 'בחדרי': "הם באו לעשות כאן כסף, אנחנו כן פליטים, אנחנו אין לנו לאן לחזור" • צפו

המסתנן במחאה אמש. (באדיבות המצלם)
המסתנן במחאה אמש. (באדיבות המצלם)



אמש (מוצ"ש) התקיים מצעד ברחובות דרום תל אביב, אותו אירגן "מטה מאבק תושבי דרום תל אביב". המפגינים מחו על אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול במסתננים ובשכונות דרום תל אביב, ועל כך שרשויות המדינה לא מטפלים בפשיעה הגוברת ובמציאות המתדרדרת מצידם של המסתננים.

בעקבות המצעד נחסמו לתנועה רחוב ההגנה לכיוון מערב מרחוב האצ"ל ועד פינת רחוב הר ציון.

התושבים קראו לראש הממשלה והשרים לקיים את ההבטחות שלהם ולמנוע את חזרתו של מתווה האו"ם לסדר היום הציבורי, ולהוציא את כל המסתננים ללא יוצא מן הכלל, בניגוד למתווה האו"ם שישאיר בארץ כ-16,000 מסתננים.

בין הקריאות שהושמעו במהלך ההפגנה והמצעד: "לא למתווה האו"ם, כן לפסקת ההתגברות" ו-"שקר הפיזור, לא לוקחים הימור". ו-"ביבי ביבי תתעורר הדרום שווה יותר". "דרום העיר אל יאוש בקרוב יבוא גירוש".

המשטרה ציינה בהודעה שפרסמה, כי מדובר בתהלוכה ללא רישיון. בנוסף ציינה המשטרה, כי
משתתפי התהלוכה הגיעו לרחוב לוינסקי פינת הר ציון בתל אביב, חסמו את הכביש והיוו סכנה והפרעה לתנועה כשנעמדו במרכז עורק תעבורתי ראשי.

המשטרה קראה לצועדים מספר פעמים לפנות את הכביש ולעלות על המדרכה.

הצועדים לא נשמעו להנחיות המשטרה, היוו סכנה לעצמם ולמשתמשי הדרך, גרמו לשיבושים ולהפרת הסדר ומשכך פונו על ידי השוטרים מהכביש לעבר המדרכה.

במהלך הפינוי 2 מפגינים ישבו על הכביש עם אמצעי כריזה , סירבו לקום למרות בקשת המשטרה, סיכנו את עצמם ויצרו סכנה ממשית.

הם נעצרו לחקירה ופונו בניידת לתחנת המשטרה.

במהלך המצעד עמדו מסתננים בצד הדרך כשאף אחד מהמפגינים לא נוגע במסתננים, אחד המסתננים אמר ל'בחדרי חרדים' כי לא כל המסתננים הם פליטים, "מי שחוגג את יום העצמאות של המדינה שלו, הוא לא פליט, אלו שחגגו שבוע שעבר בנווה שאנן הם מהגרי עבודה, הם באו לעשות כאן כסף, אנחנו כן פליטים, אנחנו אין לנו לאן לחזור".




המסתנן התכוון בדבריו על אלפי מסתננים שחגגו אתמול את יום העצמאות של אריתראה בצומת כנות.
מסתננים דרום תל אביב אריתראה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד