י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השר לרבנים: הוסיפו את השוטרים ל'מי שברך'

השר לביטחון פנים פנה במכתב לרבנים הראשיים, בו הוא מבקש מהם לכלול בנוסח ה'מי שברך' לחיילי צה"ל גם את שוטרי משטרת ישראל

השר ארדן לצד הרבנים הראשיים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר ארדן לצד הרבנים הראשיים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השר לביטחון הפנים ביקש מהרבנים הראשיים לישראל לתקן את התפילה, הנאמרת בשבתות בבתי כנסת. כך מפרסם הבוקר (ראשון) לראשונה כתב המשטרה של 'ישראל היום' איציק סבן. השר ארדן: "השוטרים מוצבים בחזית הלחימה לא פחות מחיילי צה"ל"
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה לרבנים הראשיים לישראל בדרישה להוסיף את השוטרים בתפילת "מי שבירך", הנאמרת על חיילים ושאר כוחות הביטחון בכל שבת בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

תפילת "מי שבירך" הנאמרת לאחר קריאת התורה לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון תוקנה על ידי הרב שלמה גורן ז"ל, מי שהיה הרב הצבאי הראשי מקום המדינה והרב הראשי לישראל, והיא נאמרת בשבתות ובחגים שבהם רבים פוקדים את בתי הכנסת.

כעת מבקש השר ארדן לשנות את הנוסח הנהג מימים ימימה ולצרף אליו גם את שוטרי משטרת ישראל, במכתב ששיגר ארדן לרבנים הראשיים הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, הוא מציין ומסביר כי הוא מבקש זאת "מתוך אמונה שזוהי חובה מוסרית כלפי השוטרים".

הקטע הראשון בתפילה מתחיל במשפט "מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלהֵינוּ מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם". במכתבו טוען השר לביטחון פנים כי "שומרי החומות של זמננו הם השוטרים ולוחמי משמר הגבול".

"השוטרות והשוטרים שלנו נמצאים בחזית המאבק בט רור, ולצערנו משלמים את המחיר היקר מכל. בשנים האחרונות התוודענו כולנו לגבורתן של הדר כהן והדס מלכא ז"ל ולשוטרים נוספים, שהצילו חיים והקריבו עצמם בהגנה על ביטחון המדינה, ולכן מתבקש וראוי שבבתי הכנסת יישאו תפילה גם לשלומם ולביטחונם". כותב ארדן לרבנים הראשיים.

השר אף מציין במכתבו כמה שוטרים שנפלו בעת מילוי תפקידם באירועי טרור ו"שילמו את המחיר
היקר מכל בניסיון להגן על ירושלים ועל המבקרים בה בעת הזו, אל מול טרור רצחני בירושלים", וציין כי שוטרים נוספים הקריבו את חייהם ואת שלמות גופם למען ביטחון ישראל בכל חלקי הארץ והם ממשיכים לעשות כך בכל רגע נתון.





משטרה מי שברך הרבנים הראשיים לישראל גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד