י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"אם ישראל תותקף ע"י איראן - לא נסייע לה"

ישראל אמנם אינה חברה אולם מוגדרת כשותפה, עם זאת מבהיר ראש נאט"ו כי אם ישראל תותקף על ידי איראן, בעלות הברית לא ייסעו לה

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



ינס סטולטנברג אמר לעיתון 'דר שפיגל' הגרמני, כי על אף העובדה שישראל שותפה בנאט"ו היא אינה חברה בה ולכן "ערבות הביטחון" של נאט"ו אינה חלה עליה.

סטולטנברג ציין כי נאט"ו אינה מעורבת במאמצי השלום במזרח התיכון או בסכסוכים באזור.

דבריו של סטולטנברג הגיעו בעקבות העימותים האחרונים בין ישראל לאיראן ברמת הגולן, ובין המאמצים הישראלים לסלק את האיראנים ובני בריתם השיעים, כולל חיזבאללה, מאזור הגבול בין ישראל לסוריה.

כזכור, בסוף השבוע פורסם בתקשורת הזרה, כי ישראל ורוסיה הגיעו להסכם שיביא לנסיגת הכוחות האיראנים וחיזבאללה מהגולן, והכוחות של נשיא סוריה בשאר אסד ישתלטו על האזור.

על פי דיווח בעיתון "אשארק אל-אוסט" בלונדון, כוחות אירן וחיזבאללה יסוגו לטווח של 20 ק"מ מהגבול, ולאחר מכן לטווח של 60 עד 70 ק"מ.

נאט"ו הוא ארגון האמנה הצפון-אטלנטית שהוקם בשנת 1949 על ידי ארצות הברית, קנדה ומדינות מערב אירופה. 29 מדינות חברות בברית נאט"ו נכון לשנת 2018. הארגון הוקם כדי להגן על האינטרסים הביטחוניים של המדינות החברות בה.

המדינות החברות כיום בנאט"ו: ארה"ב, איטליה, בריטניה, גרמניה, טורקיה, צרפת, קנדה, פולין, ספרד, פורטוגל, צ'כיה, איסלנד, אלבניה, אסטוניה, בולגריה, בלגיה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יון, לוקסמבורג, ליטא, מונטנגרו, נורבגיה, סלובניה, סלובקיה, קרואטיה, רומניה ולטביה.
נאט''ו מלחמה ישראל איראן תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד