כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סקר אור ירוק: כ-60% יתקשרו לדווח על עבירת תנועה של נהג

בהמשך לדיון בועדת הכלכלה של הכנסת על הפיכתו של נוהל 6 (מדבקת דיווח נהיגה על כלי הרכב של חברות) להצעת חוק, טוענים באור ירוק: יותר מ-50% תומכים בהפיכת נוהל 6 לחוק

מדבקת איך אני נוהג
מדבקת איך אני נוהג



עמותת "אור ירוק" תומכת בהפיכתו של נוהל 6 לחוק מחייב- הכולל חיוג מקוצר ומוקד מקצועי לשיפור הבטיחות. נוהל 6- מחייב מעקב אחר תלונות המתייחסות לנהיגת נהגים המועסקים על-ידי מפעל (אשר המחויב בהעסקת קצין בטיחות) או הנוהגים ברכבו.

ביולי 2005 נכנס לתוקף נוהל 6, המחייב מעקב אחר תלונות המתייחסות לנהיגת נהגים המועסקים על-ידי מפעל או הנוהגים ברכבו. הנוהל מתייחס למפעלים שמחויבים על-פי חוק בהעסקת קצין בטיחות. המשמעות המעשית לתקנה היא שעל ארגון שבבעלותו צי רכב להצמיד לחלקו האחורי של רכביו מדבקה ובה פרטי מוקד אליו ניתן למסור דיווחים על הנהג. הפעלת הנוהל מאפשרת מתן משוב לנהגים עליהם דווח, ומעקב על-ידי האיש האחראי עליהם מטעם הארגון, בדרך כלל קצין הבטיחות. נוהל זה עודכן ב-15.5.2011 כאשר בעדכון הוגדרו מידות המדבקות והכיתוב וכן צויין כי בשנים בהן פועל הנוהל התקבלו במשרד התחבורה מכתבים רבים שהביעו תמיכה גורפת בשיטה.

מאור ירוק נמסר: "נוהל 6" – דיווח על נהיגה מסוכנת בחברות, אשר הופעל עד היום, לא עמד על סדר היום ולא קיבל את החשיבות הראויה בקרב חלק ממנהלי חברות וציי רכב. זאת בשל היותו נוהל רשות ולא חובה המעוגנת בחוק. התהליך החינוכי בו יוצא הנהג מאנונימיות לצד כתובת זמינה לדיווח על נהיגתו, משפר את נהיגתו".

מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" עולה כי כ--60% מהציבור סבורים כי נוהל 6 נחוץ במידה רבה עד רבה מאד. יותר ממחצית מהציבור סבורים כי יש לעגן בחוק נוהל 6. רוב הציבור סבור כי על החברות להטיל עונשים שונים על עובדים שנסעו באופן לא בטיחותי. כ-60% מהציבור סבורים כי יתקשרו לדווח על עבירת תנועה של נהג אשר נסע באופן לא בטיחותי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד