י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרופא התורן של 'מכבי' אבחן: וחיי הילדה ניצלו

ילדה כבת 4 התלוננה על כאבים חזקים בגרונה. הרופא התורן של 'מכבי' אבחן כי מדובר במטבע שתקוע בגרונה - שלח אותה לבית החולים והציל את חייה

צילום: יח"צ מכבי
צילום: יח"צ מכבי



בשעות הערב באחד הערבים האחרונים, הגיע אב עם בתו למרפאת הרופא התורן של מכבי באשדוד. הילדה נראתה לא נינוחה והתלוננה על כאבים בגרון, לאחר שהקיאה מספר פעמים קודם לכן. האחות במרפאה בדקה אותה ונדהמ: "אני עובדת במכבי כבר מספר שנים ועוד לא נתקלתי במקרה כזה, שבו ילדה כה קטנה מתלוננת על כאבים חדים כאלה", אמרה האחות.

היא הזעיקה את הרופא התורן ד"ר רן רנצר שבדק את הילדה והצליח לאבחן במהירות כי הילדה בלעה ככל הנראה חפץ זר. משכך הוזעק למקום אמבולנס שהבהיל את הילדה לבית החולים אסותא, בתיאום עם מנהל קשרי הקהילה של מכבי באשדוד, הרב משה גרינבוים, שהיה במקרה במקום באותה עת.

הילדה הגיעה לבית החולים אסותא מקבוצת מכבי באשדוד והוכנסה בבהילות לצילום חזה, וכעבור זמן קצר הועברה לחדר הניתוח – שם הצליחו הרופאים לשלוף את הגוף הזר – המטבע, בשלמותו. לאחר הניתוח אושפזה הילדה במחלקת כירורגית לילדים וביום למחרת שוחררה לביתה.

"הגענו למרפאת רופא תורן, שפתוחה כל ערב בין השעות 19:30 עד השעה 22:30", סיפר האב. "האחות קראה מידית לרופא והסברנו לו את החשש שמא הילדה בלעה משהו. הרופא הבחין בכמה תסמינים שמצריכים בירור מידי והורה על פינוי מיידי לבית החולים. בבית החולים עשינו צילום חזה וראינו שאכן יש חפץ זר שתקוע בוושט והוא נשלף במהירות. קרה לנו ממש נס רפואי", אומר אב הילדה.

לדברי ד"ר אראלה רוטלוי, מנהלת מחלקת האינטגרציה בבית החולים אסותא אשדוד: "מדובר במקרה חריג של גוף זר שנתקע בוושט של ילדה קטנה. המטבע היה גדול יחסית ועל כן נתקע ולא ירד בוושט. לשמחתנו הרבה, המקרה הזה הסתיים בצורה הטובה ביותר, אך חשוב לחזור ולהדגיש בפני ההורים כי יש להרחיק חפצים קטנים מהישג ידם של תינוקות וילדים קטנים שכן בליעתם עלולה חלילה לגרום לנזק משמעותי".

לאחר שהילדה שוחררה לביתו ביקשו בני משפחה להודות למכבי, לצוות הרפואי במרכז הרפואי רשב"י שפעלו במהירות על מנת להציל את חייה של בתם וכן לרב משה גרינבוים שהיה

בקשר הדוק עם הצוות הרפואי ועם בית החולים, ודאג שהטיפול יתקיים במהירות ויעבור בשלום.
מכבי חנק מטבע בית חולים סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד