י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"בגלל החרדים יאושרו גיורים רפורמיים"

לאחר הצגת דו"ח המלצות הגיור, הח"כים מבהירים כי החוק לא יעלה אפילו לדיון ואמרו כי "הניסיונות לפרק את המסגרת הזאת דרך חוקים, ועדות או תקנות לא יקרו בשום אופן" • ניסים ל'בחדרי': "בגלל הח"כים החרדים - בג"ץ יתיר גיור רפורמי בארץ"

ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



סערת מסקנות הגיור שנחשפה ב'בחדרי חרדים' לא יורדת מסדר היום: השר לשעבר משה ניסים, מי שגיבש את המלצות ועדת הגיור, ומי שהכין את חוק הגיור מגיב לראשונה להתקפת חברי הכנסת החרדים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מתייחס להצהרות חברי הכנסת החרדים כי יתנגדו לחוק ואמר כי, "אפגוש את חברי הכנסת החרדים, אסביר להם שהם במו ידיהם יאפשרו את הרפורמה ע"י זה שבג"ץ יאשר גיורים רפורמיים בישראל.

ניסים הוסיף, "באותו יום שבבג"ץ יבינו שהחוק לא יעבור, הם יוציאו את הפסק שכבר מוכן ועוכב לבקשתם בששה חודשים, ויתירו גיורים רפורמיים בישראל".

במפלגות החרדיות תקפו את המלצות הדו"ח. השר אריה דרעי אמר, ״אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו".

דרעי הוסיף, ״אני דורש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב להמלצות הגיור ואמר, "היהדות היא לא דת מסיונרית. להיכנס לעם ישראל יש קושי, ויש דרך, על פיה ניתן להיכנס. הניסיונות לפרק את המסגרת הזאת דרך חוקים, ועדות או תקנות לא יקרו, אנו לא נסכים להם בשום אופן". לדבריו, "הסטטוס קוו צריך להישמר, נושא הגיור מלווה אותנו מאז היותנו לעם, זה לא נושא חרדי אלא נוגע ליסודו של העם, ולא נאפשר כל שינוי בנושא הזה. לא תהיה הפרה של הסטטוס קוו".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור מסר: "אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות, מדובר במתווה רע ליהדות ורע למדינת ישראל, שייתן הכשר לתהליכי גיור שלא על פי ההלכה, הנובעים ע"פ רוב מאינטרסים בעייתיים ומסוכנים".

חה"כ ישראל אייכלר הגיב אף הוא ואמר: "אין שום צורך בגיורים פיקטיביים במדינת ישראל. משקיעים סכומי עתק ללא צורך. הכל זו פיקציה שנועדה לשרת קבוצה קטנה של רפורמים ועסקנים שמתפרנסים מכל המערך הזה. מי שרוצה להתגייר גיור אמיתי יש בתי דין רבניים והם יקבלו אותו באהבה גדולה. הגויים כבר הבינו שאין להם שום צורך בגיור פיקטיבי. זכאי חוק השבות כבר מקבלים במילא את כל הזכויות ואין להם שום צורך "להתגייר".

אייכלר הוסיף והצהיר כי, "כל עוד יהדות התורה בקואליציה, תוכנית הגיור של משה ניסים לא תעלה לדיון בממשלה. עלינו לחזור ולשנן: גר שרוצה לקבל על עצמו עול תורה ומצוות עליו לפנות לבתי הדין הרבניים. נשמור על כרם בית ישראל על ידי טהרת היוחסין. שום המלצה ושום דו"ח לא ישנו את ההלכה הפסוקה מדור דור".
משה ניסים ועדת הגיור משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד