י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נחמן שי ליועמ"ש: הורה לאלקין להתפטר

ח"כ נחמן שי דורש מהיועמ"ש להורות על הפסקת כהונתו של זאב אלקין כשר לענייני ירושלים בטענה כי מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק". אלקין מנגד מבהיר "אני לא מתכוון לעצור לרגע אחד את העשייה שלי למען העיר והתושבים כשר ירושלים"

צילום :משה שי, יונתן זינדל, פלאש 90
צילום :משה שי, יונתן זינדל, פלאש 90



הקרב על ראשות העיר ירושלים מגיע לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, המועמד לראשות חה"כ נחמן שי, שיגר היום (ראשון) מכתב ובו דרש להורות לשר אלקין להתפטר בתפקידו כשר לענייני ירושלים.

במכתב כותב שי, "לאור הכרזתו של השר לענייני ירושלים על התמודדותו לראשות עיריית העיר, ועל מנת לאפשר התמודדות שווה והוגנת, אבקש כי כהונתו כשר לענייני ירושלים תופסק החל מרגע זה. לא יעלה על הדעת כי שר הנושא בתפקיד ממלכתי הנוגע ישירות לעיר בה הוא מתכוון להתמודד, יקיים פעילות פוליטית ישירה במסגרת תפקידו בממשלה".

שי נימק את בקשתו בכך ש"כשר הממונה על ירושלים מטעם ממשלת ישראל, מצוי השר אלקין במוקד השפעה משמעותי אשר משליך באופן ישיר על עתידו במסע הבחירות לראשות העיר. מדובר ניגוד עניינים מובהק".

מנגד, השר זאב אלקין אמר כי, "האמת היא שמיד לאחר שהודעתי על מועמדותי ביום חמישי אני זה שפניתי ביוזמתי למשנה ליועץ המשפטי לממשלה ובקשתי לקיים פגישה כדי להסדיר את פעילותי במהלך תקופת הבחירות ואקבל על עצמי את אותם כללים בדיוק שראש עיר המתמודד לכהונה נוספת מקבל על עצמו".

אלקין הבהיר, "שיהיה ברור לכולם, אני לא מתכוון לעצור לרגע אחד את העשייה שלי למען העיר והתושבים כשר ירושלים בשלוש השנים האחרונות ומתכוון גם להמשיך אותה בכל הכוח בעוד חמישה חודשים כראש העיר!".

כזכור, אתמול דווח כי גורמים משפטיים טוענים כי הכרזתו של השר לעניני ירושלים זאב אלקין, על כוונתו להתמודד לראשות העיר, תקשה על פעילותו כשר.

זאב אלקין שהכריז בשבוע החולף על כוונתו לרוץ לראשות העיר ירושלים, מחזיק בין היתר בתפקיד השר לענייני יורשלים ומורשת, אלא שכעת החשש הוא כי כל פעולה או החלטה שאלקין יקבל במסגרת משרדו עלולה להתקל בקשיים משפטיים.

העברות תקציבים שעשה השר בשנים האחרונות דרך משרדו למגזרים שונים ובהם המגזר החרדי, עשויות להתפרש כשוחד בחירות, נאומים של השר בכנסים במימון המשרד יהפכו לנאומי בחירות.

למעשה, כל פעולה של השר אלקין תהווה מכשול משפטי, מעתה ועד הבחירות בעוד כחמישה חודשים.

ע"פ הדיווח של ירון אברהם ב'החדשות' כתוצאה מהמצב המורכב צפוי השר זאב אלקין להפגש עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, זאת במטרה לקבוע את המגבלות שיחולו על השר במסגרת התמודדותו לתפקיד.

ע"פ ההערכות ייתכן ואלקין יחליט לוותר על תפקידו כשר לענייני ירושלים, ויישאר מחזיק תיק איכות הסביבה בלבד.
נחמן שי זאב אלקין עיריית ירושלים ניגוד עניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד