כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כך לכדה קבוצת בחורים גנב שרוקן את ישיבת 'ארחות תורה' • פרסום ראשון

בשבועות האחרונים סבלו ב'ארחות תורה' מגל גניבות • מנהל הישיבה חשף את תמונת הגנב כפי שצולם במצלמות האבטחה - ואחד הבחורים הצליח לעלות על עקבותיו • בתום מסע מתיש - הודה הגנב: "אני חולה בקלפטומניה. לא גונב ממניעים כלכליים" • כל הפרטים על הסיפור שמסעיר את הישיבה

בחורי ישיבת ארחות תורה. צילום ארכיון: יעקב כהן
בחורי ישיבת ארחות תורה. צילום ארכיון: יעקב כהן

מזה מספר שבועות סובלים מאות בחורי ישיבת 'ארחות תורה', הממוקמת בבני-ברק, מגל גניבות בחדרי הפנימיה. הגנב המסתורי לא בחל בכלום: כסף קטן, פרטי לבוש, חליפות, מכונות גילוח, ועוד ועוד.

בחורי הישיבה - הנחשבת לאחת הישיבות המובילות בעולם הליטאי - החלו להטמין את חפצי הערך במקומות מסתור. יותר משכאב להם הגניבות עצמם, חששו בחורי הישיבה כי הגנב מגיע מתוך שורות הישיבה, דבר שהעכיר את האווירה החברית.

אחרי מספר ימים זימן מנהל הישיבה, הרב יעקב וירז'בינסקי, מספר בחורים למשרדו והציג בפניהם תמונות מתוך מצלמות האבטחה, המותקנות בישיבה. בסרטונים נראה הגנב בבירור, אך איש מהבחורים לא הצליח לעלות על זהותו.

לפני מספר ימים, בשעה שאחד הבחורים צעד ברחוב ראשי בבני-ברק, הוא זיהה את הגנב משוחח עם מכר ותיק שלו. הוא התבונן היטב בפניו של החשוד, וחזר לישיבה לאמת את החשד. לאחר שהתברר כי הפרצוף אכן תואם לפניו של האדם שנצפה ברחוב, התקשר בחור הישיבה לחברו ושאל אותו לזהות האדם עמו שוחח.

החבר התעניין לשם מה עליו לדעת את זהותו, וזה השיב: "יש לי הצעה עסקית עבורו". לאחר מספר דקות הוא חזר אליו והסביר, כי לא יכול למסור לו את מספרו של הגנב, משום שזה אסר עליו לתת פרטים נוספים.

אלא שבשלב זה חלה התפתחות בעלילה. שכן, לא עברו שעות בודדות, והגנב יצר קשר עם הבחור ואמר לו: "שמעתי שחיפשת אותי. מה רצית?"

הבחור השיב: "אני רוצה שתעביר ספרים לחו"ל".

הגנב: "אני יודע שאתה רוצה ללכוד אותי".

הבחור החליט לחשוף קלפים: "יש לנו תמונות שלך. אנחנו לא רוצים לעשות בלאגן, רק לסגור עניינים בשקט".

אבל הגנב לא נבהל. הוא איים כי אם הבחורים לא 'ירדו' ממנו, הוא יכפיש את שמם ברחובות העיר. אבל בחור הישיבה לא נבהל. הוא הסביר לגנב כי באם לא יגיע לבירור, יעביר את תמונתו לידי המשטרה.

הגנב הבין כי כלתה אליו הרעה, וקבע פגישה עם בחורי הישיבה, ביום שני בערב, בגינה בגבעת שמואל. חברי ארגון 'השומרים' תיצפתו מרחוק, לבדוק שהבחורים לא הופלו בפח.

בשעה היעודה התייצב האיש, כשהוא מלווה בשלושה גברתנים חילוניים. בדמעות שליש הוא סיפר לבחורים, כי הוא חולה בקלפטומניה (- הפרעה נפשית המתאפיינת בגניבה אובססיבית של חפצים שונים - מ.ו.), וכי יש לו צורך לגנוב, למרות שמצבו הכלכלי איתן. הוא סיפר כי ניצל זמנים בהם הבחורים לא נמצאים בחדרים - וביצע את גניבותיו.

בסיום הפגישה הבטיח הגנב להחזיר למחרת את כל מה שגנב. הבחורים המתינו לגנב, אך האחרון לא הגיע.

בשיחה עמו הבטיח כי יעביר את החפצים עד היום בערב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד