י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרמה עולמית: חייל 'מת' אותר אחרי 30 שנה

הסיפור שמטלטל את העולם: דיווחים ברוסיה על טייס סובייטי שמטוסו הופל במלחמה באפגניסטן בשנת 1987, והוגדר כמת, אך הוא אותר בפקיסטן

צילום: pixabay
צילום: pixabay



הסיפור שמטלטל את העולם: דיווחים ברוסיה על טייס סובייטי שמטוסו הופל במלחמה באפגניסטן בשנת 1987, והוגדר כמת, אך הוא אותר ורוצה לחזור לרוסיה, כדי לפגוש את אמו ואת אחותו שעדיין בחיים, בנוסף יש לו ילדה שאותה ראה בפעם האחרונה כתינוקת.

לפני 30 שנה פלשו הסובייטים לאפגניסטן, ופרצה מלחמה בינם למקומיים. באחד המטוסים שהופל היה חייל שנחשב כמת, ומסתבר שהוא חי, כך הודיעו ארגונים המייצגים לוחמים סובייטים לשעבר.

הדיווח שהותיר את רוסיה בהלם, פורסם ב"ריה נובוסטי", בנוסף עיתונים נוספים ברחבי העולם פרסמו את הסיפור גם הם.

מי שעומד בראש הארגון המייצג צנחנים לשעבר בצבא, הוא ולרי ווסטרוטין, אך הוא לא מסר את שמו של הטייס, הוא אמר שהשם חייב להשאר בסודיות. בנוסף דווח ברוסיה, כי נראה הטייס צריך להיות היום למעלה מגיל -60, וכי הטייס רוצה לחזור לרוסיה.

על פי הדיווח הטייס נמצא כעת בפקיסטן, שם החזיקה אפגניסטן אחרי המלחמה מחנות לשבויי מלחמה.

המלחמה החלה ב־25 בדצמבר 1979, אז פלשו כוחות צבא גדולים של רוסיה לאפגניסטן והחלו בלחימה פעילה במורדים בשלטון הקומניסטי באפגניסטן.

המלחמה נמשכה 10 שנים, במהלכה הגיעו אבדות הצבא האדום ל-15,000 חיילים לפי האומדן הרשמי. דעת הקהל בברית המועצות הייתה נגד המלחמה בגלל החיילים הרוסים שנהרגו.

במהלך המלחמה הופלו קרוב ל-140 מטוסים רוסיים, ב-1989 כשהרוסים נסוגו משם, הוגדרו כ-300 חיילים רוסים נעדרים, כמה עשרות מהם הצליחו לחזור לרוסיה.

עכשיו רוסיה מצפה לראות האם החייל יחזור הביתה, או שהוא ישאר שם, כמו חיילים רוסים אחרים שהחליטו להשאר.

כך גם, חבר הפרלמנט הרוסי פרנץ קלינצ'ביץ' אמר לאתר "ריה נובוסטי" כי הוא פגש חייל רוסי לשעבר באפגניסטן לפני כמה שנים כשביקר שם, החייל סירב למסור לו את שמו, ורק אמר לו כי כבר אין טעם שיחזור הביתה לרוסיה.
רוסיה אפגניסטן חייל צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד