י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תמיכה מרומזת של אגודת ישראל באשדוד לקראת הבחירות?

בעוד חסידות גור מציבה תנאים, בבעלזא מחבקים; ראש עירית אשדוד התקבל אמש בכבוד רב בשבע ברכות המרכזי של חסידות בעלזא נציג החסידות בעירייה: "לפי שעה לסרי הינו בעל הסיכויים הסבירים ביותר"

לסרי לוחץ את ידי הרבי אמש. צילום: שוקי לרר, בחדרי חרדים
לסרי לוחץ את ידי הרבי אמש. צילום: שוקי לרר, בחדרי חרדים



אחרי שחסידות גור התנערה מתמיכתה בראש העיר המכהן יחיאל לסרי והבהירה - כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', כי תמיכה בו תהיה רק לאחר ריסון חילולי השבת, בחסידות בעלזא מחבקים את לסרי, אך לא אומרים את המילה האחרונה.

ראש עירית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי התקבל אמש (ראשון) בחמימות רבה בחסידות בעלזא שחגגה ברוב עם את שמחת 'שבע ברכות' המרכזי לנכד האדמו"ר בקרית בעלזא בירושלים.

למרות העיתוי הרגיש - ארבעה וחצי חודשים לפני הבחירות המקומיות – התקבל ראש העיר לסרי בחביבות רבה על ידי האדמו"ר מבעלזא, לחץ את ידו ואיחל לו ברכת 'מזל טוב'.

בהמשך הושב על בימת הכבוד לצידם של חבר מועצת עיריית אשדוד אפרים וובר וחבר הכנסת ישראל אייכלר.

אמנם ההחלטה הרשמית אודות זהות מועמדה של 'אגודת ישראל' באשדוד תתקבל כחודשיים לפני הבחירות, אולם העובדה שראש העיר לסרי זוכה לקבלת פנים חמימה בחסידות בעלזא – הפלג החסידי השני בגודלו בעיר אשדוד - בעיתוי כה רגיש, מלמדת דבר או שניים על הנטייה הטבעית של אגודת ישראל המקומית.

אם לא די בכך, לאחר האירוע החגיגי אמר חבר מועצת העיר אפרים וובר כי "אגודת ישראל תתמוך במועמד שישמור על הסטטוס קוו באשדוד ויציג יכולת לנצח את הבחירות. לפי שעה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הינו בעל הסיכויים הסבירים ביותר להוכיח זאת".

כזכור, ביום רביעי האחרון דווח כאן ב'בחדרי חרדים', כי מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת יצחק גולדקנופף מציב תנאים לתמיכת חסידות גור - החסידות הגדולה ביותר באשדוד, בראש העיר המכהן; "צריך לזכור דבר אחד – השבת היא מעל הכל. היא מעל לכל שיקול אחר וברור שהיא מעל הפוליטיקה", אמר בראיון למקומון 'אשדוד בכותרות'.

גולדקנופף הוסיף והצהיר: "מי שירצה את תמיכת ציבור מקדשי השבת, עליו לדעת שעליו לפעול ובעוצמה למען השבת, ולפחות לתקן את שנפרץ בעיר בשנתיים האחרונות. כך שלא נתספק לא בהצהרות ולא בהבטחות. אנו דורשים לראות מעשים".
יחיאל לסרי חסידות בעלזא חילול שבת תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד