י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ליצמן מצהיר: "אם חוק הגיוס לא יעבור בשלוש קריאות עד סוף המושב, נפרוש יחד עם ש"ס"

כשמשבר הגיור בשיאו, גם משבר חוק הגיוס חוזר לסדר היום - לאור הפרסומים אמש כי משרד הביטחון יגיש בקרוב את עקרונות החוק שגיבש, בהם ייכללו סנקציות כלכליות, מבהיר הבוקר ליצמן: "לא נצביע על חוק שלא מקובל עלינו. זה מתואם גם עם דרעי"

ליצמן. צילום: פלאש 90
ליצמן. צילום: פלאש 90



בצל משבר הגיור, ולקראת המשבר האמיתי סביב חוק הגיוס, סגן שר הבריאות מבהיר כי 'יהדות התורה' תפרוש יחד עם ש"ס במקרה והחוק לא יעלה בקרוב לדיון.

"נפגשתי עם ליברמן פעם אחת בקרייה. יש שמועות שהשבוע יגיש את המסקנות. אבל לא עידכנו אותנו". אמר הבוקר ליצמן בראיון לגל"צ.

ליצמן ציין כי הוא לא מכיר את הפרטים של ההצעה וסירב להתייחס לשאלת המראיין רזי ברקאי לגבי פרסומים בעניין, "לא מקובל עלי כלום עד שאראה את הנוסח, אני לא יודע מה הם הולכים להביא, דווקא דיברתי עם גפני וגם הוא לא יודע". אמר.

ליצמן נשאל לגבי לוח הזמנים הדחוק בו אמור החוק לעבור בשלוש קריאות, והצהיר כי החוק חייב לעבור "עד סוף המושב בשלוש קריאות, כי אז חל הבג"ץ, אם עד סוף המושב על פי הדרישות שלנו לא יעבור בשלוש קריאות חד משמעי נפרוש מהממשלה, אמרתי את זה גם לראש הממשלה".

ליצמן הוסיף ואמר, "אנחנו לא נצביע על חוק שלא מקובל עלינו זה מתואם גם עם דרעי, לפי הסקרים אין לנו בעיה עם בחירות". לדבריו, "גם אריה דרעי לא יכול לחיות שאין חוק".

אמש דווח ב'החדשות' כי בקרוב תפרסם הועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן את עקרונות חוק הגיוס החדש ומה שמסתמן הוא שהחוק המתגבש לא יכלול סנקציות פליליות.

עוד דיווחה כתבת הערוץ דפנה ליאל כי מי שלא יעמוד ב'יעדי' הגיוס יהיה נתון לסנקציות כלכליות בלבד.

בנוסף, ההסדר בחוק המחודש יהיה סופי וזאת בניגוד לחוקים הקודמים שקבעו הסדר גמיש לכמה שנים בלבד.
משבר קואליציוני יעקב ליצמן חוק הגיוס סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד