כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפלג ומרצ התאחדו: "הח"כים החרדים בוגדים בציבור שלהם"

בכנסת הקימו היום שדולה נגד אלימות המשטרה. בדיון ראשון וסוער השתתפו חברי כנסת מרוב סיעות הבית וכן נציגים של הקהילות השונות הנפגעות מאלימות המשטרה, בהם גם נציגי הפלג הירושלמי. ח"כ גילאון: "איחדנו היום לראשונה את כל אוכלוסיות המיעוט בישראל שנפגעו מאלימות המשטרה

מוסי רז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מוסי רז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: פלאש 90



בכנסת הקימו היום שדולה נגד אלימות המשטרה. בדיון ראשון וסוער השתתפו חברי כנסת מרוב סיעות הבית וכן נציגים של הקהילות השונות הנפגעות מאלימות המשטרה, בהם גם נציגי הפלג הירושלמי.

השרים גלעד ארדן ואיילת שקד החרימו את הדיון ואף הורו לנציגי המשטרה ומח"ש שלא להשתתף בו.
יו"ר השדולה ח"כ גילאון הדגיש בתחילת הדיון ובמהלכו כי, "אנחנו מעריכים את השוטרות והשוטרים שעושים לילות כימים עבור ביטחון אזרחי ישראל, יחד עם זאת המשטרה לא חסינה מביקורת".

במהלך הדיון התפרצו בני משפחתו של יוסף סלמסה כלפי ח"כ ענת ברקו שהאשימה את חברי הרשימה המשותפת בהסתה נגד המשטרה.

ח"כ מוסי רז ממרצ, בחר לתקוף דווקא את חברי הכנסת החרדים שלא השתתפו בדיון ואמר, "איך חברי הכנסת החרדים מעזרים להיעדר מהדיון הזה ולבגוד בציבור שלהם? רק לפני כחודש נזרקו רימוני הלם על מפגינים חרדים במרכז ירושלים. לפני כשבע שנים אני הותקפתי על ידי שוטר בהפגנה ומי בהעלה את הנושא בכנסת היה ח"כ לשעבר אריה אלדר כשאמר "הלחי של מוסי התקיפה את ידו של השוטר".

חה"כ רז הוסיף, "חמור יותר מהכל היא העובדה שהשר לביטחון פנים, שרת המשפטים והמפכ"ל לא הגיעו לדיון. ההיעדרות היא בעצם אמירה ברורה לשוטרים: מותר לכם להיות אלימים. אין משטרה בעולם שאין בה אלימות, אבל רק אצלנו האלימות הזו מקבלת גיבוי מהגורמים הממונים על המשטרה".

ח"כ גילאון אמר בדיון, "איחדנו היום לראשונה את כל אוכלוסיות המיעוט בישראל שנפגעו מאלימות המשטרה. תפקיד המשטרה היא לשמור על החוק ולא להעניש את האזרחים. לא ייתכן שהמשטרה שאמורה להגן על האזרחים, לעיתים פוגעת בהם".

"אנו נכנס את השדולה מידי חודש לדיון מעקב ונפנה לוועדת הפנים ונדרוש ממנה להגביר את הפיקוח על מח"ש והמשטרה ולדרוש דיווח תקופתי: כמה מהתיקים שהם תיקי אלימות שוטרים מועברים לטיפול משמעתי? כמה מהם מגיעים לדין פלילי? ומה הקריטריונים להחלטות?"
מוסי רז אילן גילאון אלימות משטרתית חרדים חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד