י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ש"ס זעמה והרב פרסם הבהרה: "לא מתערב"

הזירה האלעדית מתחממת: בניגוד לעמדת ש"ס, הרב אברג'ל הביע תמיכה בישראל פרוש לראשות העיר אלעד ועורר סערה שגרמה לבית הרב להבהיר כי, "הרב לא מתערב בבחירות באלעד"

פרוש עם הרב אברג'ל
פרוש עם הרב אברג'ל



הבוקר (שני) הגיע ראש העיר אלעד ישראל פרוש, לביקור בביתו של הרב חיים יוסף דוד אברג'ל בנתיבות יחד עם נציג משפחת אברג'ל בעיר אבי דיין. במהלך הביקור בירך הרב אברג'ל את ראש העיר ישראל פרוש ואמר, "העיר אלעד תזכה שעוד תהיה בתפקיד ראש העיר שנים רבות. אתם אנשים ראויים".

אלא שהדברים עוררו זעם רב בקרב נציגי ש"ס שבימים אלו פעלים מאחורי הקלעים מול 'דגל התורה' להביא מועמד בהסכמתם בכדי לאייש את כס ראש העיר. בעקבות כך מביתו של הרב פרסמו הבהרה לפיו: "הרב אוהב ומכבד את כולם ולא מתערב בבחירות באלעד. כל יהודי שבא להתברך מתקבל בברכה".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי איש השטח של יו"ר ש"ס, יוסף חיים כלף, חזר לזירה האלעדית אחר שניהל את מערכת הבחירות הקודמת והריץ את צוריאל קריספל. כלף נפגש אתמול עם גורמים מהמגזר החסידי בעיר ועם גורמים ליטאים המקורבים ליענקי קנייבסקי, נכדו ונאמן ביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' והתפרסם כאן לראשונה, כלף הפתיע את עמיתיו לשיחה עם הצעה חדשה: ש"ס תתמוך במועמד של 'דגל התורה', מועמד ליטאי - לא ספרדי. וזאת רק באם ישראל פרוש לא ייבחר שנית לתפקיד.

אחד הנוכחים בשיחה עם כלף מספר ל'בחדרי חרדים': "כלף הגיע אלינו והדליק את העסק שוב. הוא הציע לנו שש"ס תתמוך במועמד של 'דגל התורה', הצעה מפתיעה מאוד. ראש עיר ליטאי במחיר סוף עונה, בגרוש ורבע, בלי הרבה תיקים, העיקר ששרוליק פרוש לא ימשיך בראשות העיר".

על פי דברי הנוכח במפגש עם כלף אתמול, ההצעה של הנציג הש"סי הייתה שהמפלגה הספרדית תתמוך במועמד 'דגל התורה' אשכנזי ליטאי ולא במועמד ספרדי כדוגמת יוסי שטרית מביתר או משה כהן תושב אלעד המשמש כמנהל בקופת חולים מאוחדת, ששמם עלה בבורסת השמות.

השמות החמים שעלו על השולחן כאופציה למועמד ליטאי מוסכם על ש"ס: יצחק פינדרוס, מ"מ ראש העיר בירושלים, ומנחם שוורץ, נציג 'דגל' בעיריית פתח תקווה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי כלף ובכירים נוספים עלו למעונו של הגר"י סילמן - אחראי המו"מ מטעם 'דגל' והניחו בפניו את ההצעה החדשה, על פיה, ש"ס תתמוך במועמד של 'דגל התורה' העיקר שישראל פרוש לא ימשיך לקדנציה נוספת, הצעה של'דגל התורה' יהיה קשה לוותר עליה.

כזכור, ל'דגל התורה' ול'שלומי אמונים' יש הסכם חתום על העיר אלעד, על פיו, בבחירות הקרובות – נציג 'דגל התורה' יתמודד לראשות העיר ויקבל את תמיכת השותפה החסידית. כעת ש"ס מנסה להציל את כבודה ולסגור 'דיל' עם הליטאים, גם במחיר כבד מאוד.
ישראל פרוש אלעד אבי דיין הרב אברגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד