כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ליברמן לוחץ על החרדים: ליצמן נותן יד לטרוריסטית

הלחץ של ישראל ביתנו על חברי הכנסת לחתום על הדחת חברת הכנסת חנין זועבי מן הכנסת עולה שלב, ויו"ר המפלגה עובר להתקפות נגד חברי הכנסת, בהם גם חברי הכנסת החרדים. "לא מצליח להבין למה יעקב ליצמן, יצחק הרצוג ועפר שלח נותנים יד לטרוריסטית הזו", כתב ליברמן

ליברמן וליצמן בימים אחרים. צילום: שלומי כהן
ליברמן וליצמן בימים אחרים. צילום: שלומי כהן



הלחץ של ישראל ביתנו על חברי הכנסת לחתום על הדחת חברת הכנסת חנין זועבי מן הכנסת עולה שלב, ויו"ר המפלגה עובר להתקפות נגד חברי הכנסת, בהם גם חברי הכנסת החרדים.

השר אביגדור ליברמן צייץ היום (שני) ברשת הטוויטר, "המחבלת חנין זועבי נמצאת בכנסת ומקדמת טרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל רק בגלל שחברי כנסת מהמחנה הציוני, יש עתיד והמפלגות החרדיות, מסרבים לחתום על הצעתו של ח"כ עודד פורר להדיח אותה על פי חוק".

ליברמן הוסיף, "לא מצליח להבין למה יעקב ליצמן, יצחק הרצוג ועפר שלח נותנים יד לטרוריסטית הזו (זה בסדר תמר זנדברג, ממך אין לאף אחד ציפיות). הדבר היחיד הלא דמוקרטי שיש כאן זה מחבלת שיושבת בכנסת ופועלת נגד חיילי צה"ל. אני מבקש מכם להיכנס לאתר ולכתוב לכל הח"כים שמסרבים לחתום."

זאת, לאחר שמאז פתיחת כנס הקיץ מסרבים במפלגות החרדיות לחתום על יוזמה אותה מקדמים בסיעת 'ישראל ביתנו', להפעיל את חוק ההדחה כנגד חה"כ חנין זועבי מן הכנסת.

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) שיגר מכתב ליושבי ראש הסיעות החרדיות חה"כ מנחם אליעזר מוזס ויואב בן צור בדרישה לכנסת את סיעתם ולדון בעניין, זאת לאחר שמה שמעכב את הליך הדחת חה"כ חנין זועבי, אלו חתימותיהם של חברי הכנסת החרדים כאשר לצורך ההדחה דרוש לפחות 70 חתימות - מתוכן 10 מחברי האופוזיציה.

במכתב ששלח לראשי הסיעות מוזס ובן צור, כתב חה״כ פורר: ״מאז נבחרה ח"כ זועבי לכנסת ישראל הפכו פעולותיה ואמירותיה כנגד מדינת ישראל לדבר שבשגרה. נדמה שהאוזן והדעת כבר התרגלה לשטויות שהיא פולטת. יחד עם זאת יש לזכור שאמירותיה הן הסתה כנגד מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית מתוך רצון וכוונה לפגוע ביכולת ההתגוננות שלה וביכולתה להתקיים ככזו״.
חה״כ פורר הביא במכתבו דוגמאות למעשיה של זועבי לאורך התקופה בה היא משמשת כחברת כנסת.

״התחלתי לאחרונה במהלך לאיסוף 70 חתימות מחברי הכנסת לצורך פתיחה בהליך להפסקת חברותה בכנסת ישראל לפי סעיף 42א בחוק יסוד הכנסת״ מציין פורר, שמבקש מראשי הסיעות מוזס ובן צור לכנס את סיעתם ״על מנת שתקבלו החלטה סיעתית לחתום ולהצטרף למהלך הפסקת חברותה של ח"כ זועבי בכנסת ישראל. תמיכתכם חשובה״.

חה״כ פורר אומר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ כי ״הדחת חנין זועבי היא מעבר לכל עניין פוליטי. עצם הימצאותה בכנסת צריכה להטריד את כל סיעות הבית. לאחר שמספר חברי אופוזיציה הצטרפו להליך ההדחה אני מצפה מסיעת ש"ס ומסיעת יהדות התורה, להיות אלו שיסייעו לנו בסופו של דבר להוציא את זועבי מהכנסת. זה נכון עניינית, זה נכון ציבורית וזה נכון מבחינה ערכית״.

בתגובה אמר ח"כ אורי מקלב ל'בחדרי חרדים', "אלו עמדות והחלטות שמקבלות בסיעה, אנחנו נביא את זה להחלטה סיעתית ככל האפשר".

מקלב הוסיף והבהיר, "לצד זה עמדתי היא - מבלי להמעיט בחומרת מעשיה - שאלו תהליכים שיש לקבלם במישור החוקתי או הפלילי ולא הפוליטי. פעולת הדחה והפיכתה לשהידית פוליטית תפעל כבומרנג ויגביר פעולת מעין אילו.

"הכנסת נועדה לשמוע גם קולות קיצוניים כאלה. זה נותן את האפשרות להגיב ולהתמודד עם תופעות אלו. זה לא סוד כי התנהגות זו מגבירה את כוחו של הימין ומחזק את מפלגת השלטון.

"חוץ מכותרות אין לדבר זה רווח פוליטי ממשי", אומר מקלב. "זהו תהליך פופוליסטי ללא היתכנות ואין לנו מחוייבות להצטרף לתהליכים פופוליסטים של כל ח"כ".
הדחת זועבי אביגדור ליברמן יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד