כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לפיד מאשים את הליכוד בהפצת 'פייק': "אומרים שאני מזגזג מול החרדים" • צפו

"בשבועות האחרונים אנחנו עדים להתקפה מסיבית של "פייק ניוז" על 'יש עתיד' ובעיקר עלי באופן אישי", אמר לפיד בפתח ישיבת 'יש עתיד'. "אני כבר יותר משש שנים בפוליטיקה. הייתי לפני זה יותר משלושים שנה בתקשורת. לא ראיתי כמות כזאת של שקרים" צפו

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' בחר יו"ר המפלגה חה"כ יאיר לפיד להתייחס ראשונה להתקפות נגדו ברשתות החברתיות, והאשים בהן את אנשי נתניהו.

"בשבועות האחרונים אנחנו עדים להתקפה מסיבית של "פייק ניוז" על 'יש עתיד' ובעיקר עלי באופן אישי", אמר לפיד. "אני כבר יותר משש שנים בפוליטיקה. הייתי לפני זה יותר משלושים שנה בתקשורת. לא ראיתי כמות כזאת של שקרים".

"זה לא בא מהשוליים", אמר לפיד, "זה מהשלטון. מי שמוביל את זה הם אנשיו של נתניהו, אבל גם המחנה הציוני שם בזה לא מעט כסף. הם שכנעו את עצמם שמותר לשקר, מותר לזייף, מותר להמציא".

לפיד תקף את נתניהו ואמר כי, "מול המצלמות נתניהו מתלונן על "פייק ניוז", מאחורי הקלעים האנשים שלו לא מפסיקים לייצר "פייק ניוז". אין כלי שהם לא השתמשו בו. עמודים פיקטיביים. יוזרים מזוייפים. ציטוטים שיקריים. יצרו את כל קמפיין הזיגזוגים עם משפטים שמעולם לא אמרתי. עם הוצאה של דברים מהקשרם. עובדות שבינן לבין המציאות אין שום קשר." אומרים עלי שאני מזגזג מול החרדים. כי מה? כי חבשתי כיפה בכותל? בכותל חובשים כיפה".

לפיד המשיך והתגאה בעשייה שלו נגד הציבור החרדי בקדנציה הקודמת, "תחשבו על מה שאתם יודעים, לא על ה"פייק ניוז" שמוכרים לכם: מי העביר את השיוויון בנטל? מי ניצח השנה בבג"ץ על חוק הגיוס? מי היחיד שנאבק עד היום על לימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי? על מי אתם בעצמכם כתבתם שתהיה לו בעיה להקים קואליציה בגלל שהוא היחיד שעיקבי במאבק שלו נגד כפיה דתית?"



לפיד סיפר בדבריו, "פגשתי השבוע מישהו שאמר לי, "מה אתה עושה פה? אמרו שאתה כל הזמן בחו"ל." כי יש להם קמפיין שלם כזה, שלפיד כל הזמן בחו"ל. אתם יודעים כמה זמן הייתי בנסיעות עבודה בחו"ל בכל השנתיים האחרונות? 22 יום. השנה ארבעה ימים. לכו תבדקו את זה. אבל להם זה לא מפריע. הם ממשיכים לשקר. ברשתות, בטוויטר, בקבוצות ווטצאפ, על דוכן הכנסת. אני רוצה לאתגר את התקשורת, וגם את רשויות החוק. הגיע הזמן שמישהו יחקור: מי מממן את הקמפיין הזה? מאיזה מקורות? זה כסף כבד. מי משלם לכל האנשים האלה שיושבים בפייסבוק ובטוויטר ומלכלכים עלי ועל יש עתיד? כמה מהם מקבלים משכורת מהמדינה? זה התפקיד של עובדי הלשכה של ראש הממשלה? להפיץ הכפשות על יריבים פוליטיים?".

לפיד ניסה להסביר את ההתקפה נגדו "תשאלו את עצמכם - ממה הם כל כך מפחדים? והתשובה היא מהעוצמה של יש עתיד, מהאמת שלנו, מניקיון הכפיים שלנו. הכי מפחיד אותם שיש עתיד היא האלטרנטיבה האמיתית היחידה להחלפת השלטון". אמר. והוסיף, "יש לי רק דבר אחד לומר לאנשי נתניהו: לא יעזור לכם. שום דבר לא יעצור אותנו. הדרך של יש עתיד תנצח את הפוליטיקה הישנה ואת הפייק ניוז".
יאיר לפיד פייק נניוז הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד