י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משבר פוליטי? התגובה החרדית לסערת ניסים

פרסום ראשון • לאחר השתלחות השר לשעבר משה ניסים ברבנים הראשיים: 'בחדרי חרדים' חושף כי המפלגות החרדיות מגבשות בימים אלו הצעת חוק עצמאית - נגד ההצעה שגיבשה ועדת ניסים • לדבריהן, הנוסח הממשלתי יכשיר גיורים רפורמיים בהמוניהם

מחולל הסערה. משה ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מחולל הסערה. משה ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בעקבות מסקנות דו"ח הגיור, שעוררו זעם בסיעות החרדיות, ומתקפתו המחוצפת של מגבש הדו"ח, השר לשעבר משה ניסים, - החרדים בכנסת מתכוננים לצעד הבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסיעות החרדיות יגבשו בימים הקרובים הצעת חוק משלהן, אותו הן מתכוונות להעלות כתגובה לחוק הגיור שיביא משה ניסים.

עדיין לא ברור מה תכלול הצעת החוק החרדית, אך מסתמן כי זו תבוסס על חוק הגיור הממלכתי של השר דרעי עם תוספות קלות.

כזכור, משבר חוק הגיור החל כאשר הארגונים הרפורמיים עתרו לבג"ץ בדרישה שהרבנות הראשית תקבל את גיורי הארגונים הרפורמיים בישראל. זאת, לאחר שהארגונים הללו קיבלו את הגיורים של בית הדין הפרטי שבראשות הגר"נ קרליץ.

בעקבות המשבר ביקש ראש הממשלה מהרפורמים למשוך את העתירות, והמדינה פנתה לבג"ץ בבקשה לארכה של ששה חודשים. בתקופה זו הוקמה ועדה ממשלתית, בראשותו של משה ניסים, שגיבשה את המסקנות ואת הצעת החוק.

אלא שהמסקנות לא התקבלו בסיעות החרדיות. שם טוענים בין היתר כי אלו מקבלות גיורים רפורמיים מהעולם, וכן מתירות לרבני ערים לגייר. זאת, בנוסף לכך שבועדה שתוקם בכדי למנות דייני גיור, יהיו חברים גם נציגים רפורמים וקונסרבטיבים.

במפלגות החרדיות חוששים מתסריט שבו בג"ץ ימהר ויתיר גיורים רפורמים בישראל, כפי שציין ניסים עצמו בראיון ל'בחדרי חרדים', בו אמר כי: "באותו יום שבבג"ץ יבין שהחוק לא יעבור, הוא יוציא את הפסק שכבר מוכן ועוכב לבקשתם בששה חודשים, ויתיר גיורים רפורמיים בישראל".
גיור ניסים סיעות חרדים משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד