כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חוק זייברט: תושבי ב"ב יוכלו לבטל דו"חות

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים בהם נצפה ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, חונה באדום לבן, חה"כ ינון אזולאי מגבש הצעת חוק שתביא סוף לסאגת החניות של חנוך זייברט

צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90 צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90



בעקבות מקרים חוזרים ונשנים בהם נצפה ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, חונה באדום לבן, ולאחר שנטען כי ראש העיר חנה לפני השעה 07:00 בבוקר בה אין פקחים בעיר - אולם אזרח מן השורה קיבל קנס באותה שעה - חה"כ ינון אזולאי מגבש הצעת חוק שתביא סוף לסאגת החניות של חנוך זייברט.

ע"פ ההצעה, במקרה וניתן קנס מרשות מקומית ונאשם הוכיח הנאשם כי בוטלו הליכי קנס כנגד נבחר או עובד באותה ראשות ללא נימוק, "חזקה כי ההליך עומד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית", נכתב בהצעה

דהיינו, כאשר אזרח יוכיח כי נבחר ציבור או עובד ציבור קיבל דו"ח על אותה עבירה שהוא עצמו עשה אך - היא בוטלה. דו"ח החניה של האזרח יבוטל מיידית.

בדברי ההסבר נכתב, "התיקון המוצע מבקש לקבוע כי ראשות שפעלה באופן שרירותי ביחס לאחר מעובדיה או נבחריה בביטול דוחות חניה שניתנו לו, חזקה שאכיפתה בנושאים אלו ביחס ליתר התושבים והבאים בשעריה הינה "אכיפה בררנית" בכך תעוגן טענת ההגנה מן הצדק ויוכל התושב מקבל הדו"ח לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל הדוחות".

כזכור, בעיריית בני ברק הגיבו לפניית 'בחדרי' בעניין ראש העיר חנוך זייברט שחנה באדום לבן ביום ראשון השבוע, ואמרו כי עד לשעה 7:00 בבוקר, פקחי העירייה אינם נותנים דו"חות. לאחר שעה זו, כלי רכב נקנסים, כולל רכבו של ראש העיר. 

אלא שבעקבות תגובה זו, פנה ל'בחדרי חרדים' תושב העיר מאיר, בעל רכב עם תו נכה, שחנה ברחוב ירושלים, לא הרחק מבניין העירייה. פקח רשם לו דו"ח, בשעה 6:58. אמנם מדובר בדו"ח שניתן לפני כחצי שנה, אך על פי המחלקה המשפטית של עיריית ברק עד לשעה 7:00 אין חלוקת דו"חות. 

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר בתגובה ל'בחדרי' כי "מדובר בשתי דקות לפני השעה 7 בבוקר. כנראה, שהייתה זו טעות בשעונו של פקח", הסביר. בעקבות כך, ציין כי מקבל הדו"ח יכול להגיש ערעור לעו"ד שוע דהאן, התובע העירוני המוסמך, בהתאם לחוק לבטל דו"חות. 

הדובר הוסיף "פניתי למר שלמה מלכא, מנהל אגף אכיפה ופיקוח של העירייה שמסר לי, כי ההוראה בתוקפה שלא לרשום דו"חות לפני השעה 7:00 בבוקר".





חנוך זייברט אפליה דוחות חניה ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד