י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תיעד שוטרים והותקף - במח"ש סגרו את התיק

צלם שתיעד שוטרים אלימים בהפגנה במאה שערים לפני כשנה הותקף על ידי השוטרים ונעצר • כעת התבשר כי במח"ש החליטו לסגור "מחוסר ראיות" את התלונה שהגיש בנושא

מעצר בהפגנה חרדית בעבר. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
מעצר בהפגנה חרדית בעבר. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90





שנה לאחר שהותקף באלימות ונעצר על ידי שוטרים, צלם חרדי עודכן שהתלונה שהגיש למחלקה לחקירת שוטרים, נסגרה - ומחוסר ראיות.

במסגרת פעילות יזומה של המשטרה לפני כשנה, שקיבלה בשעתו את השם "חרד"קים יזומים" ונועדה לטפל בתוקפי לובשי מדים בשכונות הקיצוניות בירושלים ובבית שמש, נעצר צלם חרדי בשם משה בלוי.

בתיעוד שפורסם בזמנו ב'בחדרי חרדים', נראים שוטרים מתנפלים על צלם העיתונות משה בלוי, שתיעד את אלימות המשטרה ברחוב מאה שערים. בלוי הגיש תלונה במח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) וקיווה כי השוטר שתקף ועצר אותו, ישלם על כך כנדרש.

בימים אלה, בדיוק שנה לאחר מכן, בלוי קיבל מכתב לפיו הוחלט לסגור את התיק מחוסר ראיות. "לשם העמדת אדם לדין פלילי ולצורך הרשעתו בהליך כזה" כתבו בפרקליטות, "נדרשת רמת וודאות גבוהה כי אותו אדם אכן ביצע את העבירה המיוחסת לו".

בפרקליטות נימקו את סגירת התיק, בכך שלאחר חקירה ממושכת, "ניתוח הראיות והגרסאות השונות העולות מחומר החקירה, הביאו לכלל מסקנה, כי סיכויי ההרשעה בתיק - אינם סבירים". כאמור, בנסיבות אלה הוחלט במח"ש לסגור את התיק.

סרטון המעצר האלים של הצלם

הצלם נעצר לאחר שהותקף, נלקח לתחנת המשטרה ובהמשך אף הובא לבית המשפט אך שוחרר - ומאז לא הוגש נגדו כתב אישום. האם מעצרו היה רק על רקע צילם האלימות והמעצרים של המשטרה? בלוי בטוח בכך.

"מדובר בהתנהלות שערורתית של המחלקה לחקירת שוטרים", אומר משה ל'בחדרי' בעקבות הודעת מח"ש. הוא מספר שעמד בקשר עם חוקר מח"ש שעדכן אותו כי "לשוטר שנחקר נשאר תיק פלילי פתוח. אז הם יודעים שהוא היכה ועצר אותי סתם. אם כך למה סגרו את התיק שלי?".

"האם חקרתם אותו? תנו את המידע מה עשיתם" הוא אומר. הצלם מספר גם כי הוא עוסק בהתייעצות עם עורך דינו על מנת להחליט האם לערער על סגירת התיק או לא, וכן באשר לתביעה אזרחית נגד השוטר.

לפני כשנה, לאחר שהותקף, סיפר בלוי ל'בחדרי': "כששמעתי צעקות 'חרד"ק' התקרבתי למקום והתחלתי לצלם את הנעשה. כאשר החייל החל לזוז לכיוון כיכר השבת ממאפיית ברזיל ברחוב מאה שערים, החלו להגיע כוחות יס"מ ובילוש בכוחות גדולים, והחלו לבצע מעצרים ללא כל סיבה - לולי זה שאנשים דרשו מהם להסתלק".

לדבריו, "כשהשוטרים לקחו את שני העצורים הראשונים לנידת של היס"מ, צילמתי את הנעשה - כאשר אחד הבלשים מנסה להסתיר ממני את הכנסת העצורים לניידת - לפתע הגיע אדם בלבוש אזרחי עם חולצה אדומה, הפיל אותי לרצפה וחטף ממני את המצלמה, לאחר מכן השוטרים אזקו אותי, תוך כדי שהיד שלי מסובבת מאחורי הגב, דחפו אותי לתוך הניידת בעוד אני סובל מכאבי תופת".
משה בלוי מחש סגירת תיק חוסר ראיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד