כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כ-150 אלף דונם נשרפו: נזקי גל העפיפונים

מהנתונים שאספה קבוצת 'ביטחון שדה' ב-whatsapp, עולה עוד כי מדי יום משוגרים מעזה עשרות עפיפוני תבערה, שגרמו עד כה לנזק הנאמד בכשבעה מיליוני שקלים

שטחים חקלאיים עולים הבוקר באש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שטחים חקלאיים עולים הבוקר באש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



טרור העפיפונים לא עוצר, ומדי יום נגרם נזק לתושבי עוטף עזה כתוצאה מהשריפות שפורצות מהעפיפונים.

גם היום, מחבלים מרצועת עזה שיגרו לישראל כ-26 עפיפונים ובלונים עם בקבוקי תבערה, שגרמו לשריפות ענק בכל רחבי עוטף עזה.

צוותי כבאות והצלה, פעלו מאז שעות הבוקר להשגת שליטה על 20 השריפות שפרצו בין היתר בכיסופים, בארי, נירים, עין השלושה, רעים, ניר עם ועוד.



מנתונים שנאספו על ידי קבוצת "ביטחון שדה" ב-whatsapp, עולה כי מאז החל טרור העפיפונים מופרחים מעזה 25-40 עפיפוני טרור כל יום, מהם בודדים שמצליחים ליירט לפני שהם פוגעים בקרקע וגורמים לנזק. בין 10-20 - כבים באוויר או נופלים במקומות שלא גורמים לנזק.

על פי הנתונים שנאספו מחקלאים מקומיים וגורמי ביטחון, עולה כי עד הבוקר נשרפו בין 130 ל-160 אלף דונם שגרמו לנזקים כלכליים גדולים מאוד שנאמדים בלא פחות משבעה מיליוני שקלים - מאז פרוץ גל טרור העפיפונים.

בצל טרור העפיפונים מעזה, אשר ממשיך לכלות שטחים חקלאיים ושמורות טבע סביב יישובי עוטף עזה וכשבוע לאחר ירי הרקטות לאזור, פנו ראשי הרשויות לממשלה בבקשה שזו תקדם את האינטרסים של הישובים שניצבים ראשונים במערכה מול חמאס.

בעיני ראשי הרשויות, הניצחון האמיתי מושג על ידי שמירה על שקט ביטחוני מחד ובמקביל עם סיוע לצמיחה דמוגרפית, כלכלית וחברתית. לפיכך, הם מצפים להנחות את המשרדים הללו כמו גם את יתר שרי הממשלה, "לקדם תכנית המשכית שתאפשר ליישובי עוטף עזה להמשיך ולהתפתח...ולהביא לממשלה בזמן הקרוב את הצעת ההחלטה שתייצג זאת".
טרור העפיפונים עוטף עזה שטחים חקלאיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד