י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דווקא בכנסת: כל החרדים שניגשו לא התקבלו

מעקב מיוחד • למרות החוק שעבר במליאה ומחייב את כל גופי המדינה להעניק לחרדים העדפה מתקנת, 'בחדרי חרדים' חושף כי קבוצת חרדים וחרדיות ניגשה למכרז במסגרת נוהל ההעדפה - וכולם לא התקבלו

צילום: אוראל כהן
צילום: אוראל כהן צילום: אוראל כהן, פלאש 90



מתברר, כי דווקא הכנסת היא זו שאיננה מכבדת את חוקיה שלה, ועוד בנושא הקריטי של אפליית חרדים במקומות עבודה.

לפני כארבעה חודשים פרסמה הכנסת מכרז חיצוני לתפקיד 'משק בית' במשכן הכנסת, לתפקיד ניגשו קבוצה של חרדים וחרדיות, במסגרת חוק העדפה מתקנת שיזמו ב'דגל התורה'. לאחר שעברו את ההליך המקובל והנדרש, שכולל בין השאר פגישה עם פסיכולוג, הופיעו המועמדים בפני וועדת הקבלה.

אלא שממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי באורח פלא - כל חברי הקבוצה לא התקבלו לעבודה. מה שמוסיף לכך הוא שאחת מהם היתה עובדת כיום בכנסת, מטעם חברת הקבלן 'שפיר', שניסתה אז להתמודד במסגרת העדפה לחרדים - וגם היא לא התקבלה לתפקיד המיוחל.

בנוסף, אחד מהמועמדים (שביקש לשמור את שמו במערכת) מספר כי בדרך כלל מי שלא מתקבל לעבודה נכנס לרשימת ההמתנה, אך במקרה הזה כלל החרדים לא מופיעים גם ברשימת ההמתנה שנועד לשמור על מקום במקרה ואחד מהעובדים שהתקבלו יוותר על תפקידו

כזכור, בדיקת 'בחדרי חרדים' גילתה כי למרות החוק שעבר בכנסת, במשרדי הממשלה נמנעים מליישם את העדפה המתקנת, בעקבות הפרסומים ב'בחדרי' קיימו חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר דיון מיוחד בכנסת. אלא שנראה כי חרף התיקונים ודיוני הוועדות, משרדי הממשלה עדיין מחליטים שלא ליישם את החוק.

מהכנסת נמסר בתגובה: "מדובר בהליך גיוס אליו התמודדו כ-80 מועמדים. ועדת הקבלה דירגה מספר כשירים, ביניהם שניים הנמנים על האוכלוסיה החרדית. אחד המועמדים החל בהליך הקליטה ומועמד חרדי נוסף נמצא ברשימת הכשירים".

עוד נמסר מהכנסת: "יצויין כי בהתאם לסעיף 15א לחוק שירות המדינה מינויים (התשי"ט 1959) בהליך גיוס למשרה יש לתת העדפה במקרה של מועמדים בעלי כישורים דומים לאותם המועמדים הנמנים על מספר אוכלוסיות שצוינו בחוק".

"בהתאם לכך, ועדת הקבלה אשר כאמור דירגה שני מועמדים מקרב האוכלוסיה החרדית ברשימת הכשירים, דירגה ברשימה זו גם מועמדים הנמנים על האוכלוסיות האחרות שצוינו בחוק ואשר גם הן זכאיות להעדפה, לרבות עולים חדשים ויוצאי אתיופיה".

בכנסת הוסיפו כי, "מטבע הדברים, אין כל אפשרות שכל המועמדים שהגישו מועמדות יכללו ברשימת הכשירים, וכלל זה חל על מועמדים מקרב האוכלוסיה החרדית כשם שחל על מועמדים מקרב ציבורים אחרים".
אפליה העדפה מתקנת חרדים מכרז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד