ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פנייה ליועמ"ש: חקירה פלילית נגד זייברט

סערת זייברט והחניה: התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראש עיריית בני ברק • "תחושה קשה של אכיפה סלקטיבית בעירייה", טוענים שם

"תחושה קשה". חנוך זייברט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"תחושה קשה". חנוך זייברט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש עיריית בני ברק בשל החשש לשימוש לרעה בסמכותו וחנייה במקומות בהם אסור על פי חוק לחנות. "ישנה תחושה קשה של אכיפה סלקטיבית בעירייה, ומתן יחס עודף וחריג לראש הרשות - יש להגן על הציבור מפני עריצות השלטון בבני בברק", נטען שם.

בתקופה האחרונה פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' לא מעט תלונות תושבים על התנהלות ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, בכל הקשור לאכיפה מוגברת בנושא החנייה - כאשר ראש העיר תועד לא מעט כשהוא חונה בניגוד לחוק.

אמש פורסם בתכנית "הכל כלול" ידיעה שעסקה בנושא זייברט, כאשר על פי הפרסום בישראל היום, ראש העיר קיבל מאז 2014 סך 23 דו"חות, אשר 17 מהם הומרו ל"אזהרה" בלבד ואחד מהם אף בוטל – בניגוד חריף ליחס לו זוכים אזרחים מן השורה.



בתנועה לאיכות השלטון פנו ליועמ"ש, שהם טוענים כי ככל שהפרסומים נכונים, הם מעלים תחושה קשה של אכיפה סלקטיבית בעיריית בני ברק, ומתן יחס עודף וחריג לראש הרשות. "התנהלות זו, לכאורה, פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור, ויוצרת אי שוויון חמור בין נבחרי הציבור לבין בוחריהם. התנהגות זו של ראש העיר זייברט, שנוהג כאדם המורם מעם, מהווה לכאורה הפרה בוטה של הוראות החוק, תוך פגיעה בטוהר המידות המיוחסות לנבחר ציבור".

"עולה החשש כי בהתנהגותו, ניצל ראש העיר זייברט את כוח המשרה שלו כדי לאפשר לעצמו תנאי חנייה טובים יותר מאלה הקבועים בחוק. לשאר תושבי בני ברק ולאזרחי המדינה בכלל לא מוענקת פריבילגיה זו" נכתב שם.

"על כן אנו פונים ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה כנגד ראש עיריית בני ברק, על מנת להגן על הציבור מפני עריצות השלטון בבני בברק, וכדי לא לתת להתנהגויות לא רצויות אלו לגיטימציה".

מעיריית בני ברק טרם נמסרה תגובה.
חנוך זייברט חניה חקירה פלילית יועץ משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד