י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מערכת הבחירות סוערת • מועמד חרדי בבירה? חילוקי דעות ב'דגל'

בעיצומם של הדיונים הבוערים במפלגות החרדיות על הבחירות בירושלים מצהיר הערב חבר הכנסת מקלב: "אנחנו תומכים ורוצים ראש עיר חרדי" בבירה • יו"ר מפלגתו, ח"כ גפני, הכריז מנגד כי מדובר "בהרפתקה מסוכנת אידיאולוגית ופוליטית"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: פלאש 90



שאלת השאלות הבוערת ביותר כיום במערכת הפוליטית היא: האם להציב מועמד חרדי לראשות עיריית ירושלים? הנושא מביא לחילוקי דעות בין המפלגות החרדיות ובתוכן, והערב אנו מגלים כי חילוקי הדעות הגיעו גם לתוך מפלגת 'דגל התורה'.


בראיון שהעניק הערב (שלישי) חה"כ אורי מקלב לרדיו 'קול חי' נשאל המחוקק הדגלאי האם ראש עיר חרדי יוכל לנהל את העיר בשנת 2018? "חד משמעית יכול, אבל זה לא קל", היתה תשובתו של מקלב.

מקלב, ששימש שנים ארוכות כחבר מועצת העיר ירושלים, הזכיר את דעתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ואמר: "אני יכול להגיד מה הרב אלישיב אמר בזמנו שאני שמעתי את זה באופן ברור אז ובתקופה האחרונה זה מטבע הדברים שבאים לדבר על ראש עיר חרדי, הוא אמר: 'אני לא יבקש ממישהו אבל מי שלוקח על עצמו את הדבר הזה אני יעשה הכל כדי שהוא יצליח'. וידוע הדאגה בעניין הזה ועוגמת הנפש מכך שזה לא קרה, מסיבות פנימיות".

לדברי חבר הכנסת מ'דגל התורה': "אנחנו היום חיים בצל בדבר הזה, אנחנו יודעים שבירושלים קרו כמה דברים ומי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים והוא עדיין נזהר ברותחים שוב".

מקלב התייחס גם להפסדים החרדיים בקדנציות שעברו ואמר: "מה שקרה זה בחוליגניות של הציבור החרדי - של המנהיגות הפוליטית החרדית, ובסופו של דבר נפרצו איזה חומות או מבצרים שהיו לנו הציבור החרדי. ידענו שיש דבר ראשון צרכים של הכלל: צביון, איידשקייט וחינוך, ואחרי זה יש צרכים אישיים. ונקרא לזה מחויבות או ניסיונות לקדם ולהצליח יותר או לזכות בדברים כאלה ואחרים, אבל היתה פוליטיקה שהתחילה אחרי זה על צרכים פרטיים".

מקלב תקף בדבריו את סיעת אגודת ישראל שפעלו בקדנציות שקדמו נגד המועמד החרדי או מי שזכה לתמיכת החרדים. "מה שקרה, שהייתה הרגשה שכולם הולכים ביחד ובסופו של דבר עשו דברים אחרים" אמר מקלב, שהוסיף כי: "בסופו של דבר היה קמת ביום הבחירות וראית שלא רק שלא תומכים במועמד אלא פועלים עבור מישהו אחר, אפילו מפריעים ומזיקים למשהו אחר ונשברו מוסכמות. אני לא עושה חשבונות".

לסיום דבריו אמר חה"כ מקלב: "ראש עיר חרדי זה דבר טוב ויש לזה סיכוי, גם אז זה היה בעייתי ומורכב, אבל מי שיכול לקחת את זה על עצמו ויש יכולות אישים לכמה, צריך לראות קודם למי יש הכי הרבה סיכוי. היום המצב בירושלים שיש מספר מועמדים שונים, וודאי שנים טובים, שאנחנו מכירים שהם טובים. אנחנו תומכים ורוצים מועמד חרדי אבל יש לזה משמעויות".

אלא שרק בשבוע שעבר התייחס לעניין יו"ר מפלגתו של מקלב, חה"כ משה גפני, ובגישה הפוכה לחלוטין. "להריץ מועמד חרדי בירושלים - זאת הרפתקה מסוכנת אידיאולוגית ופוליטית", אמר אז יושב הראש. "כל עוד לא ברור לנו אם נצליח לאחד את כל הקהילות ללא יוצא מן הכלל. בבחירות הקודמות הציבור החרדי התפלג ופלג מסוים המליך ראש עיר חילוני".
גפני מקלב ירושלים מונציפלי 2018

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד