י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדים לשרה: "עלייך להיות ברורה והחלטית - נגד"

סיעת 'יהדות התורה' פנתה במכתב לשרת המשפטים בטענה כי היא דוחה בשבתה כיו"ר וועדת השרים לענייני חקיקה - חוקים בעייתים לדיון במועד אחר, במקום להתנגד להם: "אנו רואים זאת בחומרה" פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

חברי הכנסת של יהדות התורה בישיבת סיעה
חברי הכנסת של יהדות התורה בישיבת סיעה



פרסום ראשון: סיעת 'יהדות התורה' יוצאת למאבק חדש - ועדת השרים דנה בחוקים אנטי דתיים.

במהלך ישיבת סיעת 'יהדות התורה' העלו חברי הכנסת טענות קשות כנגד ועדת השרים לענייני חקיקה, אשר דוחה חוקים שאינם תואמים את רוח הדת וההלכה במקום להתנגד אליהן. מוזס פנה ליו"ר הועדה השרה איילת שקד.

במכתב ששיגר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בשם חברי הסיעה, והגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא כותב לשקד: "מידי שבוע דנה ועדת השרים לענייני חיקיקה במספר רב של הצעות חוק, חלקם סותרות את קווי של הממשלה ואת עמדותיהם של חלק מהסיעות החברות בקואליציה".

מוזס מציין כי, "במקרים רבים עמדת ועדת השרים לגבי חוקים אלה היא: דחיית דיון". דוגמא למקרה כזה מביא חה"כ מוזס, "ישיבת ועדת השרים שהתכנסה בתחילת השבוע ודנה בהצעת חוק של חה"כ קסניה סבטלובה שעניינה: הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. העמדה שנקבעה: "דחיית דיון ב-4 חודשים"."







לדברי מוזס, "לכל הסיעות בקואליציה ברור מעל לכל ספק, כי הצעות חוק דוגמת זו המציעה תחבורה ציבורית בשבת, לא תאושר בשום צורה. מדוע אם כן נקבע כי הדיון בחוק יידחה?", מוזס מונה במכתבו דוגמאות נוספות, כדוגמת הצעות חוק של חברת הכנסת סתיו שפיר בעניין 'ברית הזוגיות' ושל ח"כ יואל חסון בעניין ה'תא המשפחתי', שעלו לדיון ונדחו.

"עמדת ועדת השרים תואמת את קווי היסוד. לפיכך" דורש מוזס, "לגבי חוקים כגון אלו עליה להיות ברורה והחלטית - נגד".

"עמדת הוודעה לקבוע "דחיית דיון" חוזרת ונישנת מידי שבוע. ובנושאים הנוגעים לציפור הנפש של סיעתנו, אנו רואים בחומרה, את החשש של ועדת השרים לחקיקה, מקביעת עמדה ברורה והחלטית נגד כל חוק הפוגע בקווי היסוד ובסטטוס קוו".

לדברי מוזס, "דחיית דיון מקובלת עלינו כאשר מדובר בחוק תקציבי/ כלכלי/ חברתי, שיש צורך בדיון חוזר. או שקיים סיכוי לאשר את החוק לאחר דחיית הדיון. אך ככל שמתייחסת הוועדה להצעות חוק המציעות פגיעה בקווי היסוד של הממשלה, פגיעה בשבת, בסטטוס קוו ובקודשי הדת, הרי שאנו מצפים שתובע עמדה חד משמעית וברורה: נגד". מסיים מוזס.
ועדת השרים לענייני חקיקה איילת שקד מנחם אליעזר מוזס ברית הזוגיות סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד