י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מלכיאלי במתקפה על משרד החינוך: "מצג שווא שכאילו רוצים את החרדים באקדמיה"

"המדינה צריכה אחת ולתמיד להחליט, האם המדינה רוצה את החרדים באקדמיה או שלא רוצים. משרד החינוך והמל"ג חייבים להפסיק עם המצג שווא שכאילו רוצים את החרדים באקדמיה", כך מלכיאלי בנאום המכונן

אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



במסגרת יום הסטודנט אשר צוין בכנסת, תקף חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס את משרד החינוך ובייחוד את הנהלת המל"ג (המועצה הלאומית להשכלה גבוהה) על חסימת הציבור החרדי בלימודי האקדמיה.

"השקפת עולמי, הינה, שאדם צריך להשקיע את חיו בלימוד תורה", פתח ח"כ מלכיאלי, "אך יחד עם זאת, אדם חרדי שהולך ללמוד באקדמיה נתקל בקשיים גדולים מאוד מאוד, ולומדים בלי מלגות ובלי תמיכה. הנהלת המל"ג שומרת את השמנת לעצמה. מספרים לנו סיפורים שכאילו המל"ג טוען שמקצה 700 מיליון שקלים לחרדים. מדובר בסיפורי מעשיות, אני בדקתי, שקל לא הולך לחרדים. שוב כל הכסף הולך להנהלות האוניברסיטאות".



צלם: יונתן זינדל פלאש 90צילום: צלם: יונתן זינדל פלאש 90
צלם: יונתן זינדל פלאש 90


מלכיאלי המשיך וסיפר לנוכחים כי ביוזמתו נערך השבוע דיון בוועדת החינוך בכנסת, שם התברר כי משרד החינוך הקצה 123 מיליון שקל למלגות עבור סטודנטים בשם 'טלדור', אך הבעיה שכל הקריטריונים שלהם נפתרו במלאכת מחשבת על מנת למדר את הציבור החרדי מתמיכות. הקריטריונים לא היו חשופים לציבור. כל אבא ואמא חרדים עם חמישה ילדים היו אמורים לקבל, ואיש לא מקבל. יושב נציג משרד החינוך והסמיק בוועדה, הוא גם מבין שהתירוצים שלו חלשים מאוד.

"אם לא די בכך", אמר מלכיאלי, "יש לי הצעת חוק שהגשתי ונפסלת פעם אחר פעם כשמגיעה לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, מדובר בהצעת חוק שתאפשר לימודי תואר שני בהפרדה בין בנים לבנות במכללות החרדיות, המל"ג באופן רשעותי חוסמים, ומציבים תנאי שחובה ללמוד תואר שני בערבוב בנים ובנות. איפה שמענו כאלו דברים?", תהה הח"כ הנמרץ.

את דבריו סיים מלכיאלי בקריאה לכל חברי הכנסת - ימין ושמאל, חרדים וחילונים, להתאחד ולטפל בבעיה: "המדינה צריכה אחת ולתמיד להחליט, האם המדינה רוצה את החרדים באקדמיה או שלא רוצים. משרד החינוך והמל"ג חייבים להפסיק עם המצג שווא שכאילו רוצים את החרדים באקדמיה".
מיכאל מלכיאלי מל''ג משרד החינוך מלגות אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד